خبرهای داغ:
استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

گزارش اشتباه برخی مدیران به دستگاه های نظارتی

قاسم سلیمانی دشتکی، گفت: برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری گزارشات اشتباه و غلط به دستگاه های نظارتی ارائه می دهند.
کد خبر: ۸۷۶۴۹۵۳
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ استاندار چهارمحال و بختیاری ، در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تأكید كرد: این در حالیست كه دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی به خوبی وظایف خود را می دانند و بر آن مسلط هستند.

قاسم سلیمانی دشتكی افزود: نباید با اعلام گزارشات ناشیانه، اشتباه و غلط از سوی برخی مدیران، دستگاه های نظارتی را دچار گمراهی كنیم.

سلیمانی دشتكی تصریح كرد: در صورت مشاهده این موضوع مدیر مربوط به بركنار و وی را از طریق رسانه های گروهی به مردم چهارمحال و بختیاری معرفی می كنم.

وی بیان داشت: حتی اگر در این موضوع مدیران ارشد كشوری برای بركناری مدیر خاطی مخالف باشند به اتفاق تعدادی از مدیران به دستگاه اجرایی مربوطه می روم و درب اتاق آن مدیر را پلمپ می كنم، چون این گونه افراد حتی لیاقت كارمندی در استان را هم ندارند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: مدیران دستگاه های اجرایی اجازه دهند تا دستگاه های نظارتی به وظایف خود در چارچوب قانون عمل كنند.

وی عنوان داشت: تأخیر دو ساله در آغاز عملیات اجرایی پروژه فن آوران دو شهركرد بخاطر ارائه همین گزارشات ناشیانه، اشتباه و غلط بود.

سلیمانی دشتكی اظهار كرد: البته این در حالیست كه مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری به صداقت در فعالیت سازمان بازرسی اعتماد كامل دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشكسالی های ۹ سال اخیر در چهارمحال و بختیاری و كمبود شدید منابع آبی در این استان ادامه داد: اكنون در تأمین آب آشامیدنی به شدت مشكل داریم و ادامه این شرایط منجر به وضعیت بحرانی می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان كرد: اجرای پروژه انتقال آب بن – شهركرد – بروجن به عنوان بزرگترین پروژه آبی در استان با جدیت در حال پیگیری و اجراست.

وی یادآور شد: امسال برای اجرای این پروژه یكهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی در نظر گرفته شد.

سلیمانی دشتكی عنوان كرد: شناسایی و پلمپ چاه های برداشت آب غیرمجاز، نظارت بر میزان آب از چاه ها و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای مهار رواناب ها در دستور كار مسئولان دستگاه های اجرایی متولی چهارمحال و بختیاری در این حوزه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مسئولان باید بپذیرند كه اجرای طرح های آبخوان داری، آبخیزداری و مهار روان آب ها در بالادست یك نیاز ملی و مؤثر در میزان آب های انتقالی به سایر استان های كشور است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان كرد: بالادست تنها مختص این استان نیست و به عنوان یك طرح ملی در احیای دشت ها، زنده شدن رودخانه ها و تقویت منابع آب و خاك تاثیر مستقیم دارد.

وی گفت: نظارت دقیق بر میزان برداشت آب از چاه های كشاورزی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز می تواند در مدیریت منابع آب مؤثر باشد.

سلیمانی دشتكی تأكید كرد: به منظور مدیریت و صرفه جویی منابع آبی چهارمحال و بختیاری در سه سال گذشته ۱۰۰ هزار هكتار از زمین های این استان با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

وی همچنین از خرید ۳۲ دستگاه انواع ماشین آلات برای دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خبر داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای خرید این تعداد ماشین آلات پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران استان پرداخت شده است.

وی تصریح كرد: این ماشین آلات شامل یك دستگاه لودر برای بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، یك دستگاه خودرو مجهز آتش نشانی برای اداره كل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و ۳۰ دستگاه آب پاش اطفاء حریق برای ادارات كل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست است.

ارسال نظرات