خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان ملایر عنوان کرد

افزایش سطح مهارت والدین مهمترین راهکار مبارزه با معضل مواد مخدر

فرماندار ویژه شهرستان ملایر دگفت: مهمترین راهکار کاهش زمینه‌های بروز معضل سوءمصرف مواد مخدر، حمایت از نهاد خانواده و افزایش سطح مهارت والدین در زمینه تربیت فرزندان است.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۵۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در نشست تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان ملایر اظهار داشت: تقویت و صیانت از نهاد خانواده مهمترین رویکرد مدیریت اجرایی شهرستان در سیاست راهبردی کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: تقویت بنیان خانواده، پیشگیری از وقوع طلاق و بهبود روابط زوجین، نقش موثری در افزایش شاخص بهداشت روانی از یک سو و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد و خشونت را دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر در زمینه رویکرد صیانت از نهاد خانواده به تشکیل بنیادی در این خصوص اشاره و تاکید کرد: تاسیس این بنیاد و استفاده از علم و توان مشاوره اساتید برجسته دانشگاه در زمینه افزایش مهارت‌های اعضای خانواده در مواجهه با ناملایمات زندگی یکی از اهداف شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوده که خوشبختانه امروز شاهد هستیم که مقدمات اجرایی آن فراهم و کار به زودی آغاز خواهد شد.

وی در زمینه سیاست تقویت بنیان خانواده به تصمیمات متخذه در شورای عالی سیاسی اجتماعی بسیج در زمینه برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی و ارتقاء سطح مهارت‌های زندگی مشترک و تربیت فرزندان توسط اساتید مجرب، اشاره کرد و افزود: لازم است تمام ادارات و نهادها زمینه همکاری و برگزاری این کلاس های ارزنده در دستگاه مطبوع خود را فراهم آورند و خود را بی‌نیاز تصور نکنند، چراکه همه ما در تمامی مراتب زندگی نیازمند مشاوره و بهره گیری از دانش دیگران هستیم.

رضایی در زمینه مبارزه با معضل مواد مخدر به برگزاری نشست تخصصی با حضور مسئولین کشوری و استانی در هفته آتی اشاره و عنوان کرد: مهمترین راهکار کاهش زمینه‌های بروز این معضل اجتماعی حمایت از نهاد خانواده و افزایش سطح مهارت والدین در زمینه تربیت فرزندان است.

وی به برگزاری هفته فرهنگی ملایر پس از ایام سوگواری محرم و صفر اشاره کرد و افزود: ادارات شهرستان بازنگری دقیق‌تری در برنامه‌های تدوین شده خود در این هفته انجام و آمادگی لازم برای برگزاری باشکوه این رویداد مهم فرهنگی را کسب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات