خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود

سبک زندگی شهدا الگو و شاخص در سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام مرتضوی در نشست تربیت و تعالی بسیج دانش آموزی حوزه کوثر شاهرود گفت: شهدا و ائمه ما الگوی ما در سبک زندگی فردی و اجتماعی هستند و باید در این مسیر حرکت کنیم تا موفق باشیم.
کد خبر: ۸۷۷۰۳۳۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی در نشست تربیت و تعالی که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با حضور فرماندهان واحدهای مقاومت و شورای حوزه بسیج دانش آموزان دختران کوثر در حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ایام اسارت اهل بیت(ع) و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی با اشاره به سبک زندگی شهدا و روش و منش آنان اظهار کرد: در جوار قبور شهدای گمنام هستیم و باید سعی کنیم از شهدا و ائمه الگو و روش صحیح زندگی را بیاموزیم و پیروی از آنها کنیم.

وی افزود: امام سجاد 35 سال بعد از واقعه عاشورا امامت را بر عهده داشتند و اگر ما بخواهیم در هر سال یک دقیقه ازاز روش زندگی امام را بیان کنیم چند صد سال می توانیم سخن بگوییم اما ما چند درصد می دانیم از زندگی این بزرگواران و باید مطالعه کنیم و در مورد زندگی امامان معصوم و سیره و روش آنها هر چه شناخت داریم و در زندگی خود استفاده می کنیم.

مرتضوی خاطر نشان کرد: هر چه در سیره ائمه اندیشه و مطالعه کنیم در سبک زندگی ما اثرگذار می شود، پس هر چه علم ما بیشتر شود محبتمان هم بیشتر می شود و عمل به دستورات بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: چرا دختران و زنان ما باید حجاب داشته باشند چون حضرت زهرا(س) زنام ما را به حجاب سفارش نموده اند، اگر شناخت ما از حضرت زهرا(س) بیشتر باشد محبت مان هم بیشتر و بیشتر می شود و وقتی ما کسی را بیشتر دوست بداریم به همان اندازه به سخنان او گوش می دهیم و عمل می کنیم.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با اشاره به احترام به والدین گفت: امام سجاد(ع) بسیار به مادرشان احترام می گذاشتند به حدی که هیچ وقت در یک بشقاب با مادر غذا نمی خورد که بی احترامی نسبت به مادرشان نشود، این رفتار حد احترام و ادب را نسبت به والدین نشان می دهد و ما چقدر باید مراقب رفتارمان با والدین باشد.

وی با اشاره به سبک زندگی شهدا نیز عنوان کرد: اگر در زندگی شهدا مطالعه کنیم حد احترام ایشان به والدین شان را می فهمیم و شهید فهمیده چقدر به مادرشان احترام می گذاشت و شهدا دیگر ما که اینها الگویی برای ما هستند.

مرتضوی تاکید کرد: شهدا و ائمه ما الگوی ما در سبک زندگی فردی و اجتماعی هستند و باید در این مسیر حرکت کنیم تا موفق باشیم.

وی با اشاره به تاکید خدا بر احترام به والدین گفت: خدا در قرآن بیان می کند حتی به والدین نباید اُف هم بگوییم و این مقام والای آنها را نشان می دهد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود ادامه داد: زینت مون اخلاق نیکوست و شهدا این زینت را داشتند و منش و اخلاق آنها نیکو بود و ما باید سعی کنیم این رفتار و اخلاق را مد نظر قرار دهیم و پیروی نماییم.

در حاشیه این نشست شرکت کنندگان از نمایشگاه مهدویت در جوار حرم شهدای گمنام نیز بازدید نمودند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار