خبرهای داغ:
امام جمعه قهاوند:

هدف دشمن از تحریم‌ها بازداشتن ملت ایران از ادامه حرکت انقلاب است

امام جمعه قهاوند گفت: تحریم‌های اقتصادی غرب با محوریت آمریکا علیه ملت ایران، هدفی جز به‌ستوه آوردن ملت ایران و بازداشتن آن از ادامه حرکت در مسیر تمدن‌سازی، دنبال نمی‌کند.
کد خبر: ۸۷۷۲۳۳۴
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،حجت الاسلام حسین محققی در جمع راهپیمایان 13 آبان شهر قهاوند با بیان اینکه سیزدهم آبان به‌ دلیل در برداشتن سه رویداد مهم تاریخی و مرتبط با انقلاب اسلامی، به «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و «روز دانش‌آموز» نام‌گذاری شده است، بیان داشت: امام خمینی(ره) در سال 1343، به محض اطلاع از خیانت رژیم شاه در حق ملت ایران با اجرای کاپیتولاسیون در ایران از طریق تصویب در دولت و مجلسین شورای ملی و سنا، به خروش آمد و با فریاد رسا، حقایق را برای علما و مردم بیان کردند.

وی افزود: در جریان مبارزات ملت ایران علیه رژیم طاغوت، صبح روز 13 آبان 1357 تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای پیوستن به تظاهرکنندگان با تعطیل کردن مدارس راهی دانشگاه تهران شدند و به جمع دانشجویان پیوستند با هجوم مأموران شاه به دانشگاه، صدها دانش‌آموز و دانشجو با گلوله‌های آتشین به خاک و خون غلتیدند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه قهاوند تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکای جهانخوار با دخالت‌های آشکار و پنهان خود و طراحی و پیاده‌سازی توطئه‌های گوناگون، سعی کرد تا انقلاب اسلامی و نظام نوپای جمهوری اسلامی را به شکست بکشاند.

وی بیان داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران دستاوردهای ارزشمندی را در دو حوزه داخلی و خارجی برای ملت ایران در پی داشت،رشد، کمال و استحکام انقلاب، تثبیت خط امام به‌عنوان خط سازش‌ ناپذیر با غرب، ضربه مهلک به ضد انقلاب وابسته، افشای چهره‌های سازشکار و غربگرا، برهم‌خوردن شبکه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در ایران از مهم‌ترین دستاوردهای این اقدام انقلابی بود.

محققی گفت: ملت ایران در 34 سال گذشته با مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا، موفق شده در مسیر پیشرفت و بسترسازی برای بنای تمدن نوین اسلامی حرکت کند.

وی ادامه داد: اکنون عصبانیت غرب و به ویژه آمریکایی‌ها، با مشاهده پیشرفت‌ها و روند قدرت‌یابی جمهوری اسلامی برای ایجاد تمدن اسلامی، بیش از هر زمان دیگر شده است.

امام جمعه قهاوند ابراز داشت: تحریم‌های اقتصادی غرب با محوریت آمریکا علیه ملت ایران، هدفی جز به‌ستوه آوردن ملت ایران و بازداشتن آن از ادامه حرکت در مسیر تمدن‌سازی، دنبال نمی‌کند.

وی بیان داشت: هرگز آمریکایی‌ها از توطئه‌های خود علیه ملت ایران دست بر نخواهند داشت، مگر اینکه ملت ایران را قدرتمند یافته و به ناچار به پذیرش حقوق ملت ایران تن دهند.

محققی عنوان کرد: اکنون ملت ایران قدرتمند است و از همین منظر، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، با نرمش قهرمانانه در حوزه دیپلماسی برای حل مشکل هسته‌ای موافقت فرمودند، این هنر مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور است که بتوانند این موضع اقتدار ملت ایران را به طرف مقابل تفهیم و از موضع قدرت، حقوق ملت ایران را تأمین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات