خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر(عج) همدان خبر داد
مسئول فرهنگی هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر(عج) همدان از برپایی موکب اربعین حسینیبه همت این هیئت در کربلای معلی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۳۳
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

اکبر کاوسی‌امیددر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان از برپایی موکب اربعین حسینی به همت هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر(عج)همدان خبر داد و اظهار داشت: این موکب به همت اهالی شهرک ولیصر(عج) و فرهنگیان بسیجی ناحیه یک همدان به مدت 15 روز در شهر کربلای معلی و در یک کیلومتری حرم مطهر امام حسین (ع) فعالیت می‌کند.

وی در این خصوص با اشاره به اهمیت برپایی اجتماع عزاداران در پیاده‌روی اربعین شهادت امام حسین(ع) گفت: اربعین حسینی مظهر اقتدار تشیع در جهان اسلام است و جامعه مسلمین باید مدیریت سیار خود را برای آماده‌سازی شیعیان برای ترویج دین خدا در سراسر عالم آماده کنند.

مسئول فرهنگی هیئت حضرت علی اکبر(ع) همدان افزود: پادگان‌های شیعه که همان هیئت‌های مذهبی با محوریت عشق به امام حسین (ع) هستند باید مانورهایی همانند اربعین انجام داده تا آمادگی لازم برای ترویج دین خدا در سراسر عالم با مدیریت حضرت ولیعصر(عج) را داشته باشد، این هدف متعالی را امام حسین (ع) در شب عاشورا به عنوان یکی از اهداف اصلی قیام خود بیان کرد.

وی با اشاره به تجمع عظیم اربعین حسینی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، جمعیت حاضر در مراسم سوگواری اربعین در عراق در صدر یکی از بزرگترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان قرار گرفته و ما می‌خواهیم با حضور گسترده خود یک سوال در ذهن مردم دنیا ایجاد کنیم که چرا این جمعیت انبوه در یک منطقه محدود جمع می شوند؟

کاوسی‌امید ابراز داشت: پاسخ سوال فقط یک کلمه و آن امام «حسین»(ع) است که با حضور 25 میلیونی عاشقان امام حسین(ع) از سراسر دنیا زمینه‌های ظهور فراهم می‌شود.

وی افزود: روزی که حضرت ولیعصر(عج) قیام می‌کند خود را با جد عطشانش، امام حسین(ع) معرفی می کند و در آن روز مردم دنیا امام زمان(عج) را با امام حسین(ع) می‌شناسند.

مسئول فرهنگی هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر(عج) همدان اضافه کرد: ما نیز باید در این مقطع زمانی فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) را برای همگان به ویژه جوانان تشریح و برای نسل جوان الگوسازی كنیم و این مكان مقدس بهترین فضا برای اجرای این هدف بزرگ است تا مقدمات و زمینه ظهور حضرت ولیعصر(عج) فراهم شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خدمت به زائران کربلای حسینی خدمت به امام حسین(ع) است، گفت: خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی یک فرصت معنوی است.

کاوسی‌امید در خصوص راه‌اندازی موکب در اربعین امسال اظهار داشت: هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر(عج) سال گذشته برای نخستین بار اقدام به برپایی موکب در کربلا کرد و همانطور که همواره در عرصه‌های مختلف نقش آفرین بوده امسال نیز با بهره گیری از تجربه سال گذشته و با برپایی موکب در شهر کربلا خدمت به زائرین حضرت امام حسین(ع) را برنامه‌ریزی کرده است.

مسئول فرهنگی هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر(عج) همدان ادامه داد: سال گذشته این موکب برنامه خود را به مدت 15 روز در شهر کربلا اجرا کرد که طی این مدت ۲ هزار نفر اسکان داده شد.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای برپایی موکب در کربلا گفت: موکب حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیصر (عج) به مدت 15 روز از پنجم ماه صفر تا اربعین حسینی(ع) مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی خواهد بود.

کاوسی‌امید خاطرنشان کرد: در این موکب علاوه بر ارائه خدمات اسکان برای 2 هزار نفر در هر شبانه‌روز پذیراییو سلف سرویس در وعده صبحانه برای 3 هزار و 500 نفر و در وعده ناهار و شام به همین منوال اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برپایی موکب در کربلا تنها پذیرایی از زائران نیست، گفت: علاوه بر اسکان و سلف سرویس، پخت روزانه 10 هزار قرص نان لواش با استفاده از نانوایی سیار تدارک دیده شده وبرنامه‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی نیز در این مدت با حضور پنج سخنران برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر(عج) همدان با اشاره به اینکه این هیئت آماده دریافت نذورات خیران و واقفان برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی است، عنوان کرد: خیرین و دوستداران اهل بیت (ع) می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تا 16 آبان ماه به محل کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان تحویل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات