همسر شهید فانوسی:

حفظ حجاب و عفت بزرگترین دفاع از حریم خون شهداست

همسر شهید فانوسی با تاکید براینکه بزرگترین دفاع از حریم خون شهدا حفظ حجاب و عفت است، گفت: شهدا ثابت کردند که جدا از حب دنیا و به نیت قربة الی الله از دین و اسلام دفاع می کنند وامروز اصل تربیتی ما هستند.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۱۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همسر شهید محسن فانوسی امروز در مراسم گلریزان کمک به جبهه مقاومت ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امروز شهدای مدافع حرم درس عبرتی برای جامعه بشریت شدند و ثابت کردند در تمام عرصه های جهاد، ایران و ایرانی جماعت با ایمان و استوار پیش قدم هستند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مدافعان حرم در سوریه اظهار داشت: وقتی حرف از جبهه مقاومت می‌شود تکرار دوباره عصر عاشورا زمزمه همگان می‌شود.

همسر شهید فانوسی با اشاره به «کل یوما عاشورا، کل ارض کربلا» گفت: بزرگترین درس و عبرتی که عاشورا برای ما و بشریت دارد این است که برای دفاع از حق و استکبارستیزی از6 ماهه امام حسین(ع) تا سالخورده‌ترین فرد از یاران ایشان توانستند، دفاع کنند و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تحقق بخشند

وی اضافه کرد: شهدا با عمل فریضه امر به معروف و نهی از منکر به اثبات رساندند و نشان دادند که «ا نی سلم لمن سالمکم» فقط یک حرف و شعار نیست.

همسر شهید فانوسی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که سربازان ما در گهواره هستند تصریح کرد : امروز از شهدای دهه شصتی که از انها به عنوان شهدای مدافع حرم یاد می کنیم همان هایی هستند که حب دنیا را از دلشان بیرون کردند و بزرگترین خدمت را به جامعه اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا زنان عاشورایی ثابت کردند که اگر واقعه تاریخی و انقلابی رخ داد به واسطه زنان این انقلاب ادامه دارد، افزود : شهدا تکرار دوباره درس و واقعه عاشورا را به نمایش گذاشتند، که در ان زن و مرد موثر بودند.

همسر شهید فانوسی تصریح کرد: رزمندگان جبهه مقاومت در بدترین شرایط دفاعی خدمت می کنند و قبل از اینکه از جانشان که بزرگترین هدیه خداوند به انان است بگذرند، در میدان نبرد با خیالی اسوده و قلبی مطمئن قدم می گذارند چراکه می دانند پشت هر مرد موفقی باید زنی باشد.

* دشمنان امروز موریانه صفت به ریشه و افکار ذهن جوانان هجوم آورده‌اند

وی با اشاره به حضور مدافعان حرم ایرانی در جبهه مقاومت گفت: مدافعان حرم به ما ثابت کردند که در هر مقام و لباس و مکتبی که هستیم می توانیم بنده خدا باشیم و به بهترین نحو بندگی کنیم.

همسر شهید فانوسی ادامه داد: شهدای مدافع حرم فاصه چندانی با ما ندارند و با وجود اینکه هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده بودند اما با ایمان و اقتداراین تکلیف را با جانفشانی و جدا شدن از حب دنیا ثابت کردند.

وی با بیان اینکه «برپا کردن انقلاب سخت است اما نگهداری آن سخت تر» گفت: وظیفه ما امروز این است که پرچمی که به دست شهدا برپا شده به زمین نگذاریم و همچنان برافراشته باشد.

همسر شهید فانوسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «همدانی» عنوان کرد: سردار شهید «همدانی» خدمت خود در سوریه را نه شهادت و نه خاک بلکه رضایت خدا عنوان کرد و گفت امام خمینی فرمود «ما موظف به تکلیفیم».

وی با بیان اینکه دفاع از جبهه مقاومت وظیفه تمام کسانی است که دم از شیعه و مسلمان بودن می‌زنند، یادآور شد: اگر فرزندان شهدای مدافع حرم در فراق پدر بهانه جویی می کنند در مقابل پدرانشان در دفاع از ناموس و شرافت و ارزش های انسانی و اسلامی قدم گذاشته اند و ملاک دینداری این شهدا فقط قربة الی الله است.

همسر شهید فانوسی در ادامه با اشاره به جنگ نرم افزود: دشمنان امروز موریانه صفت به ریشه و افکار ذهن جوانان هجوم آورده‌اند و سلاح دیگری در دست گرفته و به مقام شهید و شهادت و واژه شهادت را زیر سوال می‌برند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در ماهواره و فضای مجازی عنوان می‌کنند که شهدای مدافع حرم در قبال رفتنشان به سوریه پول دریافت می کنند، ابراز داشت: باید در این خصوص روشنگری صورت گیرد و جوانان را از دامن دشمن بیرون کردو دغدغه و فکر جوانان را پایین آورد.

* وظیفه ما امروزدر دفاع از جبهه مقاومت این است

همسر شهید فانوسی با اشاره به اینکه مزار شهید فانوسی در محیطی دور از هیاهوی شهر است، ابراز داشت : این عمل به وصیت خود ایشان بوده و نشان می دهد که هیچ مسئله ای دنیایی آنان را از صراط مستقیم جدا نکرد.

وی با تاکید براینکه بزرگترین دفاع از حریم خون شهدا حفظ حجاب و عفت است، گفت: شهدا با سنگ مزارشان به ما ثابت کردند که جدا از حب دنیا و به نیت قربة الی الله از دین و اسلام دفاع می کنند وامروز اصل تربیتی ما هستند.

همسر شهید فانوسی ادامه داد: وظیفه ما امروزدر دفاع از جبهه مقاومت این است که اگر مال و ثروتی و باهر انچه که در توانمان هست در این راه حرکت و خدمت کنیم.

وی بیان داشت: امروز با تربیت نسل جدید مسلمان، شیعه و ولایتی و با حفظ حجاب می توانیم بزرگترین دفاع را از جبهه مقاومت داشته باشیم و نگذاریم زحمات رزمندگان ما زیر سوال برود چراکه دشمن حجاب ما را زیر سوال برد که رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل جنگیدند.

همسر شهید فانوسی با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم، گفت : برخی اظهار می کنند که همسران و مادران شهدا چرا گذاشتند که انها به جبهه مقاومت بروند و در جواب فقط همین را عرض کنمکه رفتن شهدا مصداق عینی ایه قران است که خداوند فرمود «ای کسانی که ایمان اوردید گمان نکنید عزیزانتان که در کشور دیگر می روند و جهاد می کنند اگر درنزد شما بوند کشته نمی شدند و زنده می مانند.»

وی با اشاره به اینکه شهادت رستگاری مطلق است و شهید فانوسی تأکید داشت که باید «انا لله وانا الیه راجعون» را باور کنیم، ادامه داد: دفاع از شرافت و ناموس شیعیان وظیفه یک مسلمان و حسینی زندگی کردن و زینبی وار بودن است.

همسر شهید فانوسی با بیان اینکه شهدا از بین نرفته اند بلکه به دست آمده‌اند، افزود: ایران امروز با بزرگترین ابرقدرت های جهان می جنگد و به این عزت و سربلندی رسیده است که فردای قیامت در مقابل حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) عرض می‌کنیم اگر در یک روز تمام زیبایی و تمام ملاک های انسانیت و الگوهای برتر جامعه بشری از شما گرفته شد اما صبر و استقامت شما همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد :امروز خون شهدا در رگ های فرزندانشان جاری است و از زمانی که خون شهید ریخته می شود در جامعه اسلامی تاثیرگذار است.

همسر شهید فانوسی گفت : کسانی که جدا از تمام مسائل عهد بسته اند که خون شهدا را بریزند، بدانند که ایرانیان هنوز هم کینه پهلو شکسته حضرت فاطمه زهرا(س) در دلشان است و تا انتقام ان را نگیرد ارام نمی شود.

وی یادآور شد: ما امروز در مقابل صبر و توان حضرت زینب(س) قدم کوچکی برمیداریمو اگر فرزندان شهدا بهانه می گیرند، باید بدانند که امروز دست پدر بزرگتری بر روی سرشان است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین نعمتی که خداوند به ایرانی عطا کرده نعمت ولایت است، خاطرنشان کرد: امید است که خداوند ما را از دفاع از ولایتو راه ولایت جدا نکند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار