خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خواستار شد

پیش‌بینی مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در مسیر تردد زائران حسینی

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خواستار پیش‌بینی مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در مسیر تردد زائران حسینی شد و گفت: سال گذشته به دلیل برودت هوا و سرما بسیاری از زائران گرفتار شدند اما به دلیل خدمات‌رسانی به موقع هیچ مشکلی پیش نیامد.
کد خبر: ۸۷۷۴۸۶۳
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در همایش توجیهی ایستگاه‌های صلواتی ستاد مردمی اربعین حسینی در همدان اظهار داشت: مشارکت مردم در راهاندازی موکب‌های اربعین و فراهم کردن امکانات برای خدماترسانی و پذیرایی از زائران اباعبدالله(ع) حرکت ماندگاری است که زمینه رسیدن به کمال و سعادت بشریت را فراهم می‌سازد.

وی افزود: خادمان موکب‌های اربعین حسینی نیز همانند زائران از یک ثواب بهره هستند چرا که زمینه آسایش سفر میلیون‌ها زائر را فراهم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین اقتدار، عظمت و قدرت مسلمانان را به نمایش‌ می‌گذارد و سبب تقویت اتحاد بین مسلمانان می‌شود.

وی با اشاره به همراهی خوب مردم عراق برای برگزاری این مانور عظیم عنوان کرد: همه باید کمک کنید تا خدمات‌رسانی به زائران به نحو مطلوبی انجام شود و زوار در امنیت کامل در این مانور شرکت کنند.

امام جمعه همدان خواستار پیش‌بینی مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در مسیر تردد زائران حسینی شد و افزود: سال گذشته به دلیل برودت هوا و سرما بسیاری از زائران گرفتار شدند اما به دلیل خدمات‌رسانی به موقع هیچ مشکلی پیش نیامد بنابراین لازم است امسال نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

دبیر ستاد اربعین استان همدان نیز با اشاره به آمادگی همدان برای پذیرایی از 2 میلیون اظهار داشت: زائران اربعین حسینی از چهار ورودی وارد استان همدان می‌شوند در این راستا 30 ایستگاه صلواتی در مسیر تردد این زائران برای خدمات‌رسانی پیش‌بینی شده است.

مهرداد نادری‌فر با اشاره به حرکت خودجوش مردمی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین افزود: علاوه بر مسیر رفت برای بازگشت زائران از کربلا نیز چیش‌بینی لازم برای تأمین مواد غذایی و امکانات رفاهی پیش‌بینی شده است چرا که کاروان‌ها در مسیر برگشت توقف طولانی‌تری دارند.

وی بیان کرد: 50 درصد از زائران اربعین حسینی سراسر کشور از استان همدان به سمت مرز مهران عبور می‌کنند بنابراین آمادگی لازم برای استقبال و بدرقه زائران وجود دارد.

دبیر ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه آمادگی پذیرایی روزانه 25 هزار نفر وجود دارد گفت: سال گذشته به دلیل برودت هوا به صورت میانگین روزانه 20 هزار نفر در موکب‌های استان همدان اسکان و پذیرایی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات