خبرهای داغ:
امام جمعه کبودراهنگ تأکید کرد

لزوم توجه به راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم

امام جمعه کبودراهنگ با بیان اینکه توجه به راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم یکی از نشانه‌های عدالت گستری در حوزه فرهنگ است، گفت: این امر یکی از عوامل مهم در توسعه زیرساخت های مطالعه و شکوفا شدن استعدادهای گمنام در این مناطق است.
کد خبر: ۸۷۷۶۶۸۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

حجت الاسلام یوسف روحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ با اشاره به فرا رسیدن بیست و چهارمین دوره هفته کتاب با بیان اینکه بهترین استفاده از اوقات فراغت توجه به امر مطالعه است، اظهار کرد: توجه به این موضوع در بین خانواده‌ها باعث رشد علمی، آگاهی و شخصیتی خانواده‌ها و در نهایت رشد فرهنگ جامعه می‌شود.

وی گفت: بهترین هدیه، اهداء کتاب به یکدیگر و بهترین حمایت از کتابخانه‌های عمومی، اهداء کتاب‌های ارزشمند به این مراکز فرهنگی است.

امام جمعه کبودراهنگ افزود: امام خمینی (ره)نیز در زمان حیات پربرکت خویش بارها از توجه کمتر به امر مطالعه گله‌مند بودند و می‌فرمودند«وقتی می‌بینم مردم کمتر به امر مطالعه می پردازند قلبم به درد می آید».

وی با اشاره به روند رشد و توسعه در کشورهایی که به موضوع مطالعه به عنوان یک موضوع جدی پرداخته می شود، گفت: اگر در کشور به ترویج فرهنگ کتابخوانی به شکل جدی تری توجه شود یعنی همان موردی که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست، کشور ما در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی شاهد یک پیشرفت قابل توجه خواهد شد و اگر به این امر توجه کافی نشود خسارات جبران ناپذیری به تمام زمینه های اجتماعی وارد خواهد شد.

روحانی ادامه داد: دانشمندان و بزرگان کشور ما نظیر بوعلی سینا، خوارزمی، زکریای رازی، علامه مجلسی، شهید مطهری و... با مطالعه فراوان بودند که به این جایگاه‌های رفیع دربین امت خود رسیده‌اند وخود منشأ خیر و برکت برای مردم خود شده‌اند.

وی عنوان کرد: این اشخاص گرانقدر با مطالعات خود دیگر یک فرد عادی نبوده و نیستند بلکه یک امت و یک ملت در بین مردمان خودشان هستند.

امام جمعه کبودراهنگ با اشاره افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی در یک‌سال گذشته در شهرستان کبودراهنگ افزود: این حرکت نشان از توجه دولت به مهمترین مقوله بخش فرهنگی یعنی ترویج کتابخوانی دارد.

وی ابراز داشت: توجه به راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم یکی از نشانه‌های عدالت گستری در حوزه فرهنگ است که این امر یکی از عوامل مهم در توسعه زیرساخت های مطالعه وشکوفا شدن استعدادهای گمنام در این مناطق است.

روحانی در پایان با تأکید بر استفاده بیشتر و بهینه از امکانات و منابع موجود در کتابخانه های عمومی گفت: می‌توان کتاب‌های ارزشمندغیرقابل استفاده در منازل به کتابخانه های عمومی اهداء کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات