عبدالله فرخی، گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به قدری درجامعه رواج پیدا کند که مردمان فهیم ما در همه جا و همه زمان مانند هنگام عزیمت با اتوبوس و تاکسی،مطب پزشک،اوقات فراغت و... کتاب به همراه داشته باشند و مطالعه نمایند.
کد خبر: ۸۷۷۸۱۱۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، عبدالله فرخی معاون علم و اقتصاد بسیج دانشجویی البرز در گفتگو با خبرنگار؛  با اشاره به تاریخچه روز کتاب و کتاب خوانی، اظهار داشت: عنوان روز کتاب و کتابخوانی به بیست و چهارم آبان سال 1372 بر می گردد و از آن سال همه ساله این روز در سراسر کشور عزیزمان ارج نهاده می شود.

وی با بیان اینکه اشتیاق به کتاب و کتابخوانی بارها در کلام پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام و همچنین مقام معظم رهبری تاکید شده است، افزود: ایشان می فرمایند که اگر هر منصفی به بیانات نبی مکرم اسلام و ائمه علیهم السلام و پیشوایان اسلام نگاه کند و ببیند که این ها در چه زمانی به کتاب و کتابخوانی  دعوت می کردند و فرا می خواندند، همه افسانه ها از ذهنش شسته خواهد شد و خواهد فهمید که دشمنان اسلام راهی جز این نداشتند که افسانه های کتاب سوزی و کتاب ستیزی را بر سر زبان ها بیندازند،چون اسلام پرچم دار کتابخوانی است.

فرخی خاطر نشان کرد: اکنون نیز دشمنان اسلام از علم و دانش ایرانیان می ترسند و از دسترسی به هرگونه علوم دانش بنیان و مطالب علمی با وسایل گوناگون  که در دست دارند اعم از ماهواره ها،رسانه و.. جلوگیری می کنند.

معاون علم و اقتصاد بسیج دانشجویی البرز، افزود: تنها  راه اطلاع  از اخبار و اطلاعات دنیای اطرافمان بهره جستن از کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: سرانه مطالعه کتاب علی رغم فرهنگ غنی ،تمدن کهن و فرهیخته ملت  ایران نسبت به آمار های موجود جهانی بسیار کم است که این امر می طلبد تا مسئولان ذی صلاح و متولی، فکر و اندیشه ای برای ارتقاء میزان مطالعه  ملت  ایران داشته باشند.

فرخی با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به قدری درجامعه رواج پیدا کند  که مردمان فهیم ما در همه جا و همه زمان مانند هنگام عزیمت با اتوبوس و تاکسی،مطب پزشک،اوقات فراغت و... کتاب به همراه داشته باشند و مطالعه کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر مسئولان،نویسندگان و ناشران کتاب نیز نقش بسزایی در ارتقاء میزان مطالعه دارند. آنها با عمق بخشی به محتوای کتاب در همه زمینه ها و موضوعات می توانند کمک شایانی به مسئولان و فرهنگ جامعه کنند.

معاون علم و اقتصاد بسیج دانشجویی البرز، اظهار کرد: کتاب می بایست به قدری شیوا،جذاب و علمی باشد که مخاطب اگر هم بخواهد نتواند آن را کنار بگذارد.

فرخی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود در درگاه مرکز آمار استان،نرخ باسوادی استان البرز 90.23 است، گفت: با توجه  به این نرخ،چرا باید بر اساس اعلان مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان، تنها 4 درصد از کل جمعیت یعنی در حدود 120 هزار نفر عضو کتابخانه ها باشند؟
لذا موضوع کتاب و کتابخوانی نیازمند اقدام و عمل بسیجی وار کلیه نهادها و ادارات ذی ربط است.

معاون علم و اقتصاد بسیج دانشجویی البرز در پایان تاکید کرد: معاونت علم و اقتصاد بسیج دانشجویی استان البرز با توجه به حیطه وظایف خود در این امر کوشا بوده و تلاش دارد تا با ایجاد بسترهای مطالعاتی،بازدیدهای علمی،جشنواره علمی،حمایت از پایان نامه ها،حمایت از طرح ها از قافله فرهنگ کتاب و کتابخوانی کشور عقب نماند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها