آیت الله کعبی در گفتگو با «بسیج»:

زیارت اربعین مظهر وحدت مسلمین و متعلق به تمام آزادی خواهان جهان است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زیارت اربعین تنها متعلق به شیعیان نیست متعلق به امت اسلامی بلکه انسان های آزادی خواه جهان است که خواهان مبارزه با ظلم و جنایات مستکبرین و مفسدین هستند.
کد خبر: ۸۷۷۹۷۱۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

آیت الله سید عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به اهمیت پیاده روی عظیم اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت اربعین حسینی نمایش اقتدار اسلام و امت اسلامی در پرتو پیوند با نهضت عاشورا است.

وی افزود: واقعه غدیر، عاشورا و انتظار مثلث اصلاح جهانی است و البته زیارت اربعین تنها متعلق به شیعیان نیست متعلق به امت اسلامی بلکه انسان های آزادی خواه جهان است که خواهان مبارزه با ظلم و جنایات مستکبرین و مفسدین هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، زیارت اربعین را مظهر وحدت و مبارزه مستضعفین علیه مستکبرین برشمرد و خاطر نشان کرد: در زیارت اربعین ، توحید ناب و اخلاص برای اهتمام به امور مسلمین و حل مشکلات بشریت، پیوند اجتماعی و تحکیم برادری دینی قابل تجلی است؛ زیارت اربعین نافی حج نیست کمااینکه ایجاد حسینیه به معنای نفی عبادت در مسجد نیست لذا شیعیان در زیارت اربعین بر پایه تفکر حسینی برای برای نجات مستضعفین و مقابله با استکبار جهانی اعلام آمادگی می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه یادآور شد: خوب است که زائران امام حسین(علیه السلام) در پیاده روی اربعین به اهداف نهضت حسینی یعنی نجات بشریت از جهل و گواهی به مبارزه با ظلم ، ستم و فساد و اصلاح اوضاع بشریت، توجه کنند. زائران باید با صبر و حوصله به یکدیگر کمک کنند و در تحکیم وحدت اسلامی تلاش کنند تا برادری و تحکیم وحدت در اربیعن تبلور پیدا کند.

آیت الله کعبی در پایان خطاب به دولت ها در کم کردن هزنیه زیارت زائران تاکید کرد: دولت ها باید بکوشند که این خیل مشتاقان با آرامش خاطر زیارت کنند و هزینه زیارت را برای آنها سخت نکنند، زیارت بدون تجملات و مردمی زیارت مطلوبی است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار