عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

اسناد جنایات آمریکا در کتب دانشگاهی لحاظ شود

نماینده مردم رودسر در مجلس گفت: اسناد لانه جاسوسی بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در دسترس نوجوانان و جوانان قرار گرفته و در کتاب های ادبیات و تاریخی دانش آموزان و کتب دانشگاهی دانشجویان لحاظ شود.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۲۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

اسد الله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به بیانات اخیر امام خامنه ای مبنی بر لزوم گنجانده شدن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی و دانشگاهی کشور اظهار داشت: نسل جدید انقلاب به دلیل فاصله ای که با نسل اول انقلاب دارد باید با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و وحوادث آن آشنا شود.

وی افزود: مسئولان باید در رابطه با آسیب شناسی و تهدیداتی که در تاریخ انقلاب کشورمان وجود داشته مخصوصاً در لانه جاسوسی و رفتار جاسوسانه و جنایات آمریکایی ها در ایران روشنگری کنند. اسناد لانه جاسوسی بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی است، اسناد مهمی که باید در دسترس نوجوانان و جوانان قرار گرفته و در کتاب های ادبیات و تاریخی دانش آموزان و بعضی از کتب دانشگاهی دانشجویان لحاظ شود.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لحاظ نشدن اسناد جاسوسی آمریکا در کتب درسی و دانشگاهی در چند سال اخیر تصریح کرد: گنجانده نشدن این اسناد در کتب درسی و دانشگاهی، یک ضعف در برنامه ریزی درسی ما بوده که امیدواریم از سال آینده بخشی از این اسناد و وقایع در محتوای کتب درسی قرار داده شود تا آیندگان بدانند که چه اتفاقاتی در کشورمان رخ داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خاتمه تأکید کرد: مسئولان برنامه ریزی درسی در وزارت آمورزش و پرورش و وزارت علوم باید این موضوع را مد نظر قرار داده و حتی اساتیدی را برای آموزش و نشر این اسناد مهم در مدارس و دانشگاه های کشور تربیت کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار