خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تأکید کرد

راه‌شناسی و دشمن‌شناسی مصداق بصیرت/ رصد تکلیف‌گرایانه مسائل کشور از ویژگی‌های بسیجی

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان راه شناسی، هدف شناسی و دشمن شناسی را مصداق بصیرت دانست و گفت: ویژگی بسیجی بصیرت و آگاهانه، عالمانه، هوشمندانه و تکلیف‌گرایانه مسائل کشور را رصد کردن است.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۸۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در همایش مجمع استانی بسیج مهندسین صنعتی استان همدان که در مجتمع فرهنگی، هنری عین القضات همدانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج یادآور ایثار، فداکاری، از خود گذشتگی، رشادت، خلاقیت، ابتکار و نوآوری در عرصه‌های گوناگون است.

وی با اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ بسیج ابراز داشت: باید همواره در راستای انتقال فرهنگ مقدس بسیج در خود، خانواده و جامعه در تلاش باشیم و بتوانیم حرکت وسیع‌تر و قوی‌تر نسبت به گذشته انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان راه‌اندازی سامانه جامع صنایع و سامانه جامع معادن را کار بسیار ارزشمندی دانست و اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه که با تلاش و برنامه‌ریزی های بالای بسیجیان در طول مدت طولانی همراه بود و امروز به بهره‌برداری رسید کار بسیار خوب، ارزشمند، مهم و اساسی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه این سامانه آمار مناسبی را در حوزه مربوطه را در اختیار می گذارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور که مدام با آن درگیر است و نتوانسته به یک نقطه روشن کار را برساند بحث آمار است.

ابوحمزه در اهمیت و ضرورت آمار دقیق در کشور افزود: تا زمانی که یک آمار دقیق و به روز در کشور نداشته باشیم کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم به صورت ناقص انجام می‌شود.

وی راه‌اندازی سامانه جامع در حوزه صنایع و معادن را از اولویت ها دانست و ابراز داشت: این کار باید به 22 قشر بسیج نیز تعمیم داده شود و همه آنها باید به گونه ای عمل کنند که یک سامانه آماری دقیق و به روز داشته باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در خصوص ضرورت راه اندازی سامانه در قشرهای مختلف بسیج تاکید کرد : بر اساس اطلاعات و آمار دقیق این سامانه برنامه‌ریزی و هدف گذاری باید انجام شود و به اهداف مورد نظر در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت رسید.

*امروز بیش از هر زمان دیگر به روحیه انقلابی نیاز داریم

وی در ادامه سخنان خود به داشتن روحیه انقلابی تاکید کرد و بیان داشت : آن چیزی که ما بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم روحیه انقلابی به خصوص در قشر جوان است.

ابوحمزه با بیان اینکه در شرایط کنونی جوانان در جنگ‌های متعدد و متنوعی قرار گرفته اند، افزود : اگر در دوران جوانی ما فقط جنگ نظامی با دشمن بود ولی جوانان امروز در عرصه مختلف جنگ سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی، علمی و .... درگیر جنگ هستند.

وی با اشاره به گستردگی جنگ در زمان حال افزود : اگر در دوران ما فقط جنگ با دشمن خارجی بود ولی امروزه هم جنگ های داخلی و هم جنگ های خارجی وجود دارد و از نظر وسعت به مراتب بالاتر و عمیق تر زمان 8سال دفاع مقدس است.

وی ضمن توصیه به جوانان تاکید کرد: باید در این جنگ ها تلاش کنید و ثابت قدم بمانید تا پیروز و موفق باشید.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در ادامه به ضرورت برنامه ریزی در زندگی تاکید کرد و بیان داشت : مهم‌تر از این تلاش‌ها این است که باید در زندگی خود برنامه‌ریزی مدون و منظم داشته باشید چرا که دوران جوانی به سرعت می گذرد.

وی با بیان اینکه نیرو، سلامت و قدرت ابداع فقط در دوران جوانی وجود دارد، افزود : اگر در این دوران برای خود برنامه ریزی و ذخیره سازی کنید در دوران میانسالی و کهنسالی می توانید از این ذخیره استفاده کنید در غیر این صورت کم می آورید.

ابوحمزه ادامه داد: توصیه من به شما جوانان این است که حتماً در این دوران برای خودتان ذخیره سرمایه ایمان، تقوا، آگاهی، شناخت و علم را داشته باشید و غافل نشوید.

* بسیجی صرفاً پرونده و عنوان نیست

وی از نداشتن برنامه ریزی و عدم ذخیره سازی به عنوان اشتباه بزرگ نام برد و یادآور شد : اگر از خودتان غافل شوید بدانید در زندگی به جایی نمی رسید و به طور قطع لطمه خواهید خورد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شهدا در زندگی خود خاطرنشان کرد: کسانی که شهید الوانی، شهید بشیری ، همدانی ، کرمی و... شدند دلیلش این بود که از خود غافل نبودند و در زندگی برنامه ریزی داشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش بصیرت بسیجیان تاکید کرد و اظهار داشت : باید تلاش کنید جریانات انقلاب را به عنوان یک فرد بسیجی که در عرصه مهندسی تلاش می کنید خوب بشناسید و بصیرت را افزایش دهید.

ابوحمزه راه شناسی، هدف شناسی و دشمن شناسی را مصداق بصیرت دانست و تصریح کرد: یک مهندس بسیجی باید آگاه باشد و مطالب داخل و خارج کشور را در حد خود رصد کند و از مسائل جامعه غافل نباشد و حرکات و توطئه های دشمن را بشناسد و با درک شرایط جامعه خود آن گونه که شایسته است عمل و تلاش کند وارد صحنه شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تاکید بر اینکه بسیجی صرفاً پرونده و عنوان نیست، افزود : این شاخصه ها و معیارها باید در بسیجی ایجاد شود تا نام مبارک بسیجی در او شکل گیرد و آن زمان است که امام راحل می فرماید من دست و بازوی بسیجی را می بوسم و به او افتخار می کنم.

وی با بیان اینکه باید همه قشرهای بسیج به سمت افزایش بصیرت حرکت کنند، گفت: ویژ گی بسیجی بصیرت و آگاهانه، عالمانه، هوشمندانه و تکلیف گرایانه مسائل کشور را رصد کردن است و نباید با شرایط کشور بیگانه باشد چرا که او یک بسیجی است.

ابوحمزه در ادامه افزود : وقتی شما این چنین حرکت کردید ، روحیه نوآوری، خلاقیت و ابتکار در شما زنده می شود و انسان را فردی مبتکر و خلاق به‌وجود می‌آورد.

وی در ادامه به ایجاد الگوسازی تاکید کرد و بیان داشت: وقتی این چنین ویژگی‌ها را کسب کردید الگو می‌شود و دیگران حرکات ، سکنات و گفتار شما را به عنوان الگو قبول دارند و برای انان الگوی مسجم می شوید.

* بسیجی باید به سمتی پیش رود که الگو باشد

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه بسیجی باید به سمتی پیش رود که الگو باشد، افزود : ما در جامعه به ان چیزی که بیش از سایر موارد نیاز داریم الگو سازی است چر که جوانان به دلیل ضعف و اگاهی و نداشتن الگوی به سمت الگو های غلط پیش می روند.

وی ائمه معصومین و شهدا را به عنوان بهترین الگو برای جوانان معرفی کرد و یادآور شد : جوانان هم باید در مسیری حرکت کنند که دیگران آنها را به عنوان چراغ راه خود قبول داشته باشند.

ابوحمزه با اشاره به ماموریت بسیج صنعت افزود: بسیج صنعت باید به این نقطه برسد که الگو سازی کند و عنوان بسیج صنعت نمی ‌تواند صرفا یک سری کارهای مادی باشد و این بخش کوچکی است و باید به سمت هدف والا پیش رود.

وی اضافه کرد: آن چیزی که بسیج صنعت نیاز دارد این نکات بحث شده است و شورای قشر باید به این سمت پیش رود و راهکار ارائه کند و برنامه ریزی خوب در این زمینه انجام دهد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه نباید هم و غم قشر شورای بسیج صنعت فقط صنعت باشد، افزود: اگر از هدف اصلی غافل شوید نهایت خروجی یک انسان می‌شود که فقط می تواند مشکلات مادی را حل کند که ماندگاری ندارد.

وی در ادامه موتور حرکت انسان را معنویت، بصیرت، الگو شدن و برنامه داشتن برای زندگی عنوان کرد.

ابوحمزه خود به مسأله ازدواج جوانان اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه در ازدواج معیار و ملاک‌هایی که از فرهنگ غربی به خورد جوانان دادهاند زندگی را ناپایدار کرده‌اند و سن ازدواج بالا رفته است.

وی با توصیه به جوانان مبنی بر عدم سخت‌گیری در ازدواج خاطر نشان شد: معیار و ملاک در ازدواج باید فرهنگ، اخلاق و دین بر اساس شرع، منطق و عقل باشد چراکه اینها ماندگار است و اگر زندگی بر این مبنا شکل گیرد پایدار خواد بود.

وی افزود : شورای قشر هم در این خصوص باید جامع نگر باشد و مشکلات جوانان را حل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات