مسئول بسیج مهندسین کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

افتتاح کانون بسیج مهندسین در کیار و سامان

علیرضا رحیمی گفت: در سایه همکاری مسؤولان بسیجی استان پس از هفته بسیج سال جاری آمار کانون‌های بسیج مهندسان کشاورزی به 6 کانون خواهد رسید.
کد خبر: ۸۷۸۱۵۶۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسؤول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی ‌و‌ منابع ‌طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عضویت بیش از 40 درصدی فارغ‌التحصیلان کشاورزی و منابع طبیعی در بسیج مهندسان از افتتاح دو واحد کانون بسیج مهندسان در این استان خبر داد.

علیرضا رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و نگاه عمیقی که سازمان بسیج مستضعفان به کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان زیربنای توسعه داشت، سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی در مراکز استان‌ها و کانون‌های بسیج مهندسان کشاورزی در مراکز شهرستان‌‌‌‌ها تشکیل و راه اندازی شد.

وی افزود: امیدواریم ضمن جذب، سازماندهی و آموزش تخصصی بسیجیان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی وعلمی در عرصه جنگ اقتصادی، بتوانیم همگام با سازمان جهاد کشاورزی ومنابع طبیعی با اجرای دو طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز» و «بسیج همگام با منابع طبیعی» نسبت به علمی کردن کشاورزی و افزایش بهره‌وری باعث کاهش فاصله بین عملکرد کشاورزان نمونه و متوسط در مناطق مختلف بکوشیم.

رحیمی ادامه داد: در تلاش هستیم تا در بحث منابع طبیعی به حفظ و احیاء این منابع ارزشمند وجلوگیری از تخریب و حراست از آن‌ها در برابر آسیب‌هایی که روز به روز درحال گسترش هستند راهکارهای عملی ارائه دهیم و موفق عمل کنیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی ‌و‌ منابع ‌طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود سه سال از راه‌اندازی و استقرار این سازمان در استان می‌گذرد، گفت: بیش از 40 درصد از جامعه فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست به عضویت این سازمان درآمده‌ که از این میزان خواهران بسیجی سهم 52 درصدی عضویت در این سازمان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در ارتقا سطح علمی کشاورزان با برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیل حلقه، علمی‌سازی کشاورزی در بیشتر روستاها و قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و منابع طبیعی انجام شده است، تصریح کرد: در این سازمان با بهره‌گیری از نخبگان و صاحب‌نظران بسیجی، با تشکیل کارگروه‌های تخصصی کشاورزی و دامپروری و منابع طبیعی نسبت به احصاء آسیب‌ها و فرصت‌های هر بخش اقدام و متناسب با آن برنامه‌ریزی شده و همچنین مهندسان کشاورزی با عرصه کار و تولید نیز آشنا شده‌اند.

رحیمی از ارائه مشاوره تخصصی و تهیه طرح‌های توجیهی برای راه‌اندازی واحد‌های تولیدی کوچک و کمک به ایجاد مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم بسیج مهندسان کشاورزی از بدو تاسیس تاکنون نام برد.

مسؤول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی ‌و‌ منابع‌ طبیعی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم آشنایی با علوم روز و ارتباط مستمر مهندسان بسیجی که در قالب «طرح ملی بسیج همگام با کشاورز» فعالیت می‌کنند، از طریق سازمان مرکزی، برنامه‌ریزی در راستای راه‌اندازی کتابخانه مجازی در بستر شبکه اطلاع‌رسانی بسیج صورت گرفته که به زودی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

رحیمی افزود: در طول هفته بسیج امسال در کنار برنامه‌های متنوع تربیتی، روشنگری و گفتمان‌سازی برنامه‌ریزی لازم جهت افتتاح یک کانون جدید در شهرستان سامان به عنوان قطب تولیدات باغی چهارمحال و بختیاری با بیش از 250 نفر فارغ‌التحصیل رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی در روز چهارشنبه سوم آذرماه صورت می‌گیرد.

وی از افتتاح کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کیار خبر داد و گفت: با افتتاح این کانون زمینه عضویت و فعالیت جامعه هدف نزدیک به 300 نفری فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط فراهم شده است.

رحیمی گفت: در سایه همکاری مسؤولان بسیجی استان پس از هفته بسیج سال جاری آمار کانون‌های بسیج مهندسان کشاورزی به 6 کانون خواهد رسید.

ارسال نظرات