امام جمعه آبادان:

بسیج هویت دینی و انقلابی خود را از عاشورا گرفته است

امام جمعه آبادان در دیدار با شورای فرماندهی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: بسیج هویت دینی و انقلابی خود را از عاشورا گرفته است.
کد خبر: ۸۷۸۴۰۰۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام علی ابراهیمی در دیدار با فرمانده یگان رزم سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و جمعی از اعضای شورای فرماندهی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت هفته بسیج، با تبریک این مناسبت و تقدیر از برپایی موکب پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، برای سربلندی رزمندگان اسلام آرزوی توفیق کرد.

امام جمعه آبادان، در ادامه با اشاره به قیام عاشورای اباعبدالله الحسین علیه السلام، آن را حرکت منطقی و عقلانی و الهی در راه احیای دین مبین اسلام در بدترین شرایط و خفقان سیاسی و اعتقادی عنوان کرد.

وی،‌افزود: در این برهه از زمان طلایه دار این تفکر امام راحل بود، که توانست با شوراندن و غلیان انگیزه ها و تفکرات ناب اسلامی در مسیر حسینی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پایه ریزی نماید.

حجت الاسلام ابراهیمی، در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تقارن این مناسبت با اربعین، گفت: بسیج شجره طیبه و مولود مبارک انقلاب و نظام دینی اسلامی است و ریشه و زیربنا و هویت دینی و انقلابی را از عاشورا گرفته است.

وی، تأکید کرد:‌فقط در فرهنگ عاشوراست که شخص، گروه، یا جامعه ای زیربار ظلم نمی رود و در راه احقاق حقوق مستضعف از جان و مال خود می گذرد.

گفتنی است:‌سرهنگ پاسدار علی فتح مولایی، فرمانده تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در ابتدای این دیدار به تشریح برنامه های فرهنگی در حال اجرای یگان در محل مأموریت مرزبانی خود در شهرستانهای آبادان و خرمشهر پرداخت و گزارشی از برپایی موکب و پذیرایی از زایران اباعبدالله الحسین علیه السلام ارائه کرد.

وی، پذیرایی از زایران حسینی را موهبتی الهی عنوان کرد که شامل حال رزمندگان غیور تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام شده است.

ارسال نظرات