پس از گذشت 35 روز از انتخاب ترامپ
به دنبال زمزمه های اخیر مبنی بر دخالت هکرهای روسی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا سازمان‌هاي اطلاعاتي امريکا و حزب دموکرات بر اين باورند که روسيه در انتخابات امريکا به نفع دونالد ترامپ دخالت کرده است و با جديت دنبال پيگيري اين قضيه هستند.
کد خبر: ۸۷۹۱۳۳۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج در شرايطي که دموکرات‌ها، روسيه را به حملات سايبري در انتخابات رياست جمهوري امريکا و احتمال تقلب در نتيجه انتخابات متهم مي­‌کنند اما جمهوريخواهان اين ادعا را رد کرده­‌اند.
نيويورك‌تايمز نوشته است که ترامپ بايد ترديدها نسبت به پيروزي خود را از بين ببرد. رئيس سابق سيا دخالت روسيه در انتخابات امريکا را هم‌وزن حادثه 11 سپتامبر مي‌داند ولي در نقطه مقابل، يک عضو ارشد حزب جمهوريخواه با رد دخالت روسيه، بر نقش احتمالي دولت اوباما در حملات سايبري به انتخابات امريکا تأکيد کرد.  به نوشته واشنگتن پست، سازمان سيا در گزارشي داخلي به اين نتيجه رسيده که افرادي مرتبط با دولت روسيه شناسايي شده‌اند که هزاران ايميل هک ‌شده از ستاد انتخاباتي هيلاري کلينتون را در اختيار سايت افشاگر ويکي ‌ليکس قرار داده‌اند. روزنامه نيويورک تايمز نيز گزارش داده بود که سازمان‌هاي امنيتي و اطلاعاتي با «اطمينان نسبتاً بالايي» بر اين باورند که هکرهاي روس به سيستم‌هاي کامپيوتري حزب دموکرات و همچنين حزب جمهوريخواه امريکا نفوذ کرده‌‌اند، اما نکته توجه‌برانگيز آن است که تنها اطلاعات مربوط به حزب دموکرات‌ها افشا و علني شده است.
 این در حالی است که ترامپ شدیدا اینگونه اقدامات را تکذیب کرده و نقش هکرهاي روس در شکست کلينتون، رقيب دموکراتش در انتخابات را «مسخره» خواند.
بعد از گذشت 35 روز از انتخابات ترامپ افزود : «نمي­‌توان تأييد کرد که چه کسي آراي انتخابات را هک کرده و اگر اطمينان داشتيد چرا قبل از انتخابات اين مسئله را اعلام نکرديد.»
 حل نکردن چنين پرسش‌هايي درباره روسيه ترديدها را در ميان ميليون‌ها امريکايي تقويت خواهد کرد و موضوع اصلي نامزدي او يعني اينکه در انتخابات واقعاً تقلب شده را زير سؤال مي‌­برد.
ارسال نظرات