نماینده منتخب مردم پاکدشت در مجلس دهم در گفتگو با «بسیج»:

یکی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب، مبارزه با بی سوادی است

قمی گفت: یکی از دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با بی سوادی است اگر سواد را به معنای خواندن و نوشتن بگیریم یکی از دستاوردهای نظام ما مقابله با همین موضوع است.
کد خبر: ۸۷۹۲۸۵۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

محمد قمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی گفت: یکی از دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با بی سوادی است اگر سواد را به معنای خواندن و نوشتن بگیریم یکی از دستاوردهای نظام ما مقابله با همین موضوع است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)در برهه ای از زمان توفیقات خوبی در زمینه ریشه کن کردن بی سوادی داشت و توانست درصدی از بی سوادی روستاها و یا مناطق محروم را کاهش دهد.

قمی عنوان کرد: اما ما نباید به این حد اکتفا کنیم و برای ریشه کن کردن کامل بی سوادی تلاش بیشتری داشته باشیم چون بی سوادی برای جامعه مضر است و افراد باید در حد خود علم داشته باشند و با علم خود به مبارزه جهل بروند و سطح علمی جامع را ارتقاء بخشند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین مجلس شورای اسلامی به همراه دولت و به خصوص وزارت آموزش و پرورش دست به دست هم دهند تا بی سوادی را در کشور ریشه کن کنند.مسأله بی سوادی و تشکیل نهضت سواد آموزی موضوعی سیاسی نیست؛ مسأله ملی ما است . لذا باید در این زمینه مجلس و دولت پیگیری های بیشتر و برنامه ریزی های بهتری داشته باشند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار