خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شاهرود

اخلاق مداری شرط اول در ایجاد جامعه سالم ورزشی

حجت الاسلام شریفی در کارگاه اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش شاهرود گفت: اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید به ورزش توجه و در ابتدای امر اخلاق مداری در ورزش را مورد توجه قرار دهیم.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۹۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شریفی در کارگاه اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش که در کانون جوانان بسیج شهرستان شاهرود با حضور مسئولین ورزش بسیج کشور و استان و شهرستان برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه اخلاق در ورزش یک مسئله اساسی در کل جهان است اظهار کرد: باید افرادی که متولی امر ورزش هستند به روحیه پهلوانی و جوانمردی نه تنها در ورزش بلکه در عرصه های مختلف اجتماعی توجه کنند.

وی افزود: در قالب فعالیت ها و کلاس های ورزشی می توان تعالیمی را به دیگران آموخت که نظیر آن در هیچ کتابی وجود ندارد چرا که معتقدیم نمی توان شرح ایثارگری را به رشته تحریر درآورد و تنها باید در کلاس های درس مهارت های زندگی مانند ورزش، این روحیه اخلاق را کسب کرد.

شریفی با اشاره به اینکه ورزش یک آرمان در راستای سلامتی و تندرستی محسوب می شود خاطر نشان کرد: ورزشکاران با اخلاق قهرمانان اصلی جهان اسلام هستند و ورزش در جامعه دارای یک ارزش است که از نظر معنوی نشاط، سلامتی و تندرستی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ورزش نه تنها در عصر حاضر بلکه قرن ها قبل در زمان پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) به ارزش و اهمیت آن اهتمام ویژه شده و ورزش هایی نظیر سوارکاری،شنا و تیراندازی از جمله اولویت های ورزشی در جامعه اسلامی به شمار می رود که به آن سفارش و تاکید بسیار شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه امام علی(ع) قبل از آنکه یک امام باشد یک ورزشکار بود اظهار کرد: وقتی بیان می شود عقل سالم در بدن سالم است لزوم توجه بیش از پیش را به امر ورزش در جامعه نشان می دهد لذا اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید به ورزش توجه و در ابتدای امر اخلاق مداری در ورزش را مورد توجه قرار دهیم.

اخلاق مداری در ورزش شرط اول در ایجاد جامعه سالم ورزشی است 

وی ادامه داد: ورزش در عرصه جهانی باید شرح اخلاق پهلوانی و ایثار باشد و ورزشکاران ایرانی مانند مرحوم تختی از جمله ورزشکاران با اخلاقی در عرصه ورزش در جامعه بین المللی شناخته شده اند که اخلاق آنها برگرفته از سیره نبوی و اهل بیت(ع) است.

شریفی با تاکید بر اینکه جوامع غربی بدترین روحیه اخلاقی را در جوامع ورزشی دنیا دارند اضافه کرد: هدف غربیان از ورزش بُرد در مسابقات است در حالی که در ورزش جامعه اسلامی هدف تنها بُرد نیست بلکه ایجاد نشاط و تندرستی در زیرلوای اخلاق مداری است.

وی عنوان کرد: اگر امروز جوانانی پرورش یافته از شهرستان به مقام قهرمانی در جهان اسلام دست پیدا می کنند بر پایه اصول اولیه برگرفته از اخلاق در ورزش ناشی می شود.

شریفی با اشاره به مسابقات اخیر شطرنج بانوان و روحیه پهلوانی و اخلاق در ورزش گفت: در این مسابقات حریف ایرانی با اینکه می توانست مسابقه را به نفع خود تمام کند با بهره گیری از اخلاق مداری زمانی که متوجه شد حریف در شرایط روحی نامساعد به سر نمی برد بازی را در حالت مساوی خاتمه داد و این نشان می دهد ورزشکاران با اخلاق ایرانی همواره در عرصه های جهانی مدال اخلاق را کسب کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار