معلولیت محدودیت نیست؛ ‌اما نگاه ویژه مردم و مسئولان را می طلبد تا آسان تر درد نداشته های خویش را تحمل کنند.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۷۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معلولان با اندیشه توانگر، فکر، همت، شور، شعور و کوشش مثال زدنی، عزت نفس والا، بی نیاز از نگاه ترحم آمیز دیگران هستند.

 بسیاری از معلولان در این مرز و بوم زندگی می کنند ولی نقص جسمی مانع کار و تلاش آنها نشده و هیچ معلولی به جرم علتش معزول نیست، بلکه بسیاری از این عزیزان با سعی فراوان توانسته اند پله های ترقی در علم، فرهنگ، ورزش، اقتصاد و عرصه های گوناگون اجتماعی را یکی پس از دیگری طی کنند و برای میهن اسلامیمان افتخار آفرین باشند.

 میهمان خانواده ذبیحی در روستای چلوان از توابع شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری شدم که مملو از عطر و رایحه دل انگیز عشق و صفا، محبت و وفا و عزت نفس بود.

 

عزت نفس معلولان و مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی

 

این خانواده پنج نفره با 2 دختر معلول و یک پسر ناشنوا، یک نان آور 73 ساله دارند که از طریق کار نگهبانی در یکی از شرکت های استان اصفهان و دریافت حقوق ماهانه حدود 10 میلیون ریال، امرار معاش می کنند.

 نکته مهم در زندگی این خانواده تلاش گر، داشتن امید و توکل به خداوند متعال است که با تکیه به این اعتقاد زندگی خود را می گذرانند.

 خیاطی، صنایع دستی و تولید تابلوهای زیبا که نقش در نقش آنها از عمق وجود سازنده آنها نشئت می گیرد و با نیت خالص برای تأمین نیازمندی های یک خانواده مؤمن خلق می شود، نشانه ای بر عزت نفس این عزیزان است که می گویند نیازی به کمک و ترحم دیگران ندارند و تنها خواسته آنها حمایت از اشتغال خانگی و خرید محصولاتشان می باشد.

 

عزت نفس معلولان و مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی

درباره حمایت سازمان های مختلف نیز از آنها جویا شدم که اذعان داشتند؛ سازمان بهزیستی تنها به فرزندان دختر معلول این خانواده حدود ماهی ۵۰۰ هزار ریال مستمری می دهد،‌ که کم ترین تأثیر را در رفع نیازهای آنها می تواند داشته باشد.

 گفتنی است: به مصداق مرام و مشی مسلمانی و سیره بزرگان دین شایسته است که با نگاهی ویژه به خانواده های دارای چند معلول نگریسته شود و همت والای این عزیزان که با عزت نفس خویش به دنبال کسب معاش حلال از دسترنج خود هستند و تنها چشم امیدشان به خداوند متعال است و بس؛ مسئولان نیز گوشه عنایتی داشته باشند و زمینه اشتغال خانگی و ایجاد بازار فروش محصولات آنان را در این برهه از زمان که تأکید بر اقتصاد مقاومتی است، فراهم سازند.

 

عزت نفس معلولان و مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی

 

سینه ما خانه عشق و صفا و عزت است       جز وفا و جز محبت اندرين کشکول نیست

حاصل کارم هنرهای ظريف دستی است       جز هنر در غرفه صاحب دلان محصول نيست

 خاطرنشان می شود: صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز در حال تهیه مستندی از زندگی این خانواده روستایی است که قرار شده در زمستان امسال از شبکه جهانبین پخش شود.

 روستای چلوان در ۲۵ کیلومتری شمال غربی مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرارگرفته و جزء محدوده بخش سامان است.

منبع: شبستان

ارسال نظرات