خبرهای داغ:
معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد

اندیشه‌ورزان بازوی فکری فرمانده سپاه/وجود 150 اندیشه‌ورز در سپاه استان همدان

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اندیشه‌ورزان بازوان فکری فرمانده سپاه هستند، گفت: ما حدود 40 تیم اندیشه‌ورز در استان داریم که تحصیلات دانشگاهی دارند.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۲۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، داود قنبری امروزدر نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اندیشه‌ورزی موقعیت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: برنامه‌های کلی این معاونت در هفته پژوهش، ثبت تجارب و مدیریت تجربه‌نگاری است.

وی افزود: در واقع برای ثبت پژوهش از تجربیات برادران پاسداری که مدت 30 سال خدمت کردند و تجربه‌های فراوانی دارند استفاده شده که در سامانه ثبت تجارب ثبت می‌شود تا ماندگار باشند و یک دانش بومی در سطح سپاه ایجاد شود.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: استان همدان در تمام دوره‌ها در معاونت علمی و پژوهشی که مدت 6 سال است، پایه‌گذاری شده و همواره رتبه اول را در سپاه های کشور دارا بوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدیریت اندیشه‌ورزی گفت: حدود 150 نفر اندیشه‌ورز در سپاه همدان و شهرستان ها وجود دارد که کارهای اندیشه ورزی را انجام می‌دهند.

قنبری با بیان اینکه اندیشه‌ورزان بازوان فکری فرمانده سپاه هستند، ابراز داشت: ما حدود 40 تیم اندیشه‌ورز داریم که تحصیلات دانشگاهی دارند و در مورد موضوعاتی که فرمانده سپاه در مواردی که می‌خواهد به سرعت جواب بگیرد این تیم به صورت تخصصی کارشان را انجام می‌دهند و در پاره ای موارد از اساتید دانشگاه نیز استفاده می شود.

* برگزاری همایش‌هایی در راستای مدیریت تبادل دانش و پژوهش

وی در ادامه در خصوص مدیریت تبادل و نشر دانش بیان کرد: در معاونت چند نشریه داریم که نشریه کاوش به صورت ماهانه منتشر می‌شود.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان همچنین با اشاره به چاپ نشریه «تداوم دفاع» افزود: این فصلنامه بیشتر به مسائل سخت که مورد نظر سپاه است، می‌پردازد و بین فرماندهان و مدیران توزیع می شود.

وی اظهار داشت: نشریه دوفصل‌نامه نیز از دیگر نشریات است که به صورت کلی پژوهش‌هایی که انجام می گیرد در این نشریه بطور خلاصه چاپ می‌شود.

قنبری تأکید کرد: در مدیریت تبادل دانش و پژوهش همایش‌هایی برنامه‌ریزی شده و هر ساله انجام می شود که موضوع آن براساس راهکارهای افزایش اثربخشی مأموریت‌ها در سپاه انصارالحسین (ع) صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بحث نیازسنجی پژوهشی ابراز داشت: در این راستا نیز از تمام رده‌ها، تیپ و رده‌های شهرستان‌ها و رده‌های مستقر در همدان نیازهای پژوهشی آنها را می‌گیریم و برخی از آنها را با اندیشه‌ورزی پاسخ می‌دهیم و برخی را با پژوهش پاسخ می‌دهیم.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: از طریق این راهکارها به دنبال این هستیم که سپاه از یک دانش استفاده کند و دانش بومی ایجاد کنیم و پژوهشگرانی در خود سپاه تربیت کنیم و دیگر مجبور نباشیم برای یک پژوهش از بیرون از سپاه کمک بگیریم.

* انجام 20 طرح پژوهشی در سطح سپاه استان

وی در خصوص برنامه‌هایی که در هفته پژوهش صورت گرفته است، گفت: برپایی جشنواره امام علی(ع)، ایجاد یک نمایشگاه از دستاوردهای پژوهشی، دیدار با خانواده شهدای پژوهشگر، تجلیل از پژوهشگران نمونه و برتر در سطح استان، فضاسازی در سطح استان با نصب بنر و پخش کلیپ، برگزاری مسابقه تجربه نگاری و مصاحبه تجربه نگاری با فرماندهان رده‌ها و قرائت پیام فرمانده کل سپاه به مناسبت هفته پژوهش از جمله اقداماتی است که در این هفته انجام شد.

قنبری در ادامه تصریح کرد: به عبارت دیگر اندیشه‌ورزان چشم روشن فرماندهی بوده تا فرماندهی درست فکر و عمل کند و خطا رفتن کاهش یابد.

وی با اشاره به جنگ نرم اضافه کرد: در جنگ نرم نیز ما می خواهیم قبل از اینکه آزمون دهیم و آن خطای احتمالی رخ دهد روی آن موضوع مطالعه کنیم که تلفات نداشته باشد و از اتلاف هزینه جلوگیری به عمل آید.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: استان همدان پژوهشگر متخصص و متعهد کم دارد که بتواند کار انجام دهد و ما نیز این آمادگی را داریم که با سایر نهادها همکاری کرده و برای آنها کارهای پژوهشی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 20 طرح پژوهشی در سطح سپاه انجام شده که بیشتر در زمینه منابع انسانی، فرهنگی و اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات