خبرهای داغ:
مسئول پیگیری طرحهای سفر ریاست جمهوری استان همدان خبر داد

تخصیص 28میلیارد تومان اعتبار طرح‌های سفر ریاست جمهوری به نهاوند

مسئول پیگیری طرح‌های سفر ریاست جمهوری استان همدان با اشاره به 8 پروژه سفر ریاست جمهوری در نهاوند، گفت: مبلغ نهایی این پروژه‌ها 45 میلیارد تومان بوده است و بیش از 28 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته است.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۹۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، خسرو سامری امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند اظهار داشت: در سفر هیأت دولت در شهریور 94 ، 44 پروژه عمرانی در سطح استان مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گرفت که مبلغ 857 میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها بود که شامل پروژه‌های بزرگ و تأثیرگذار و زیربنایی بودند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل پروژه‌های مختلفی در زمینه‌های آب، کشاورزی، راه، فرهنگ، ورزش و... بودند، افزود: با توجه به اینکه یک سال و چند ماه از تصویب این پروژه‌ها می‌گذرد و با توجه به پیگیری‌های خوبی که در سطح استان انجام شده است با همکاری فرمانداران، شهرداران، استاندار و عزم دولت برای اجرای مصوبات و قول‌هایی که رئیس جمهور دادند باعث شد که این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام باشند.

مشاور استاندار همدان ابراز داشت: از مجموع 44 پروژه، 33 پروژه بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این در سطح کشور با توجه به مدت زمان محدودی که داشته بسیار خوب است.

وی ادامه داد: از این 44 پروژه، 8 پروژه به جز سد گرین سهم شهرستان نهاوند بوده که مبلغ نهایی این پروژه‌ها 45 میلیارد تومان بوده است و بیش از 28 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته و به شهرستان نهاوند ابلاغ شده است.

مسئول پیگیری طرح‌های سفر ریاست جمهوری استان همدان تصریح کرد: از جمله پروژه‌های بسیار خوب نهاوند می‌توان به پروژه فاضلاب شهری نهاوند با اعتبار 7 میلیارد و320 میلیون تومان اشاره کرد که تاکنون 6 میلیارد و748 میلیون تومان، نقدی سال 94 از محل اوراق خزانه انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه آبیاری نوین افزود: برای شهرداری این شهرستان مبلغ 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده که کمک فنی اعتباری برای توسعه آبیاری است و مبلغ 5 میلیارد و 100 میلیون تومان تخصیص داده شده است.

سامری گفت: اجرای عملیات آب و خاک با اعتبار 500 میلیون تومان نیز از دیگر پروژه‌ها است که 450 میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به احداث بیمارستان جایگزین شهرستان نهاوند عنوان کرد: شاید از پروژه‌های بسیار مهم در سطح استان است و در سطح شهرستان، که فرماندار نهاوند هم با جدیت هرچه تمام پیگیر این قضیه هستند

مسئول پیگیری طرح‌های سفر ریاست جمهوری استان همدان افزود: میزان اعتباری که در سفر ریاست جمهوری به این پروژه تعلق گرفت 19 میلیارد تومان بود که تاکنون 18 میلیارد و 900 میلیون تومان آن تخصیص یافته که مخصوص احداث است و تجهیزات بحث جدایی از این اعتبار دارد و وزارت بهداشت مسئولیت تجهیزات آن را برعهده دارد.

وی ابراز داشت: پروژه‌های بیمارستانی که در سطح استان است حدود 900 تخت و در حال انجام است که یکی از این پروژه‌ها، پروژه بیمارستان نهاوند است.

سامری با بیان اینکه در استان همدان 2 هزار و 700 تخت فعال داریم، گفت: این 900 تخت نیز به این میزان اضافه خواهد شد و تحولی عظیم در سطح استان رخ داده خواهد شد.

وی در ادامه از تمام ادارات خدمات رسان خواست که هرچه سریع‌تر کارهای این بیمارستان را تکمیل و در اسرع وقت تحویل شبکه بهداشت نهاوند دهند تا در پایان سال مالی دولت این پروژه نیز یکی از پروژه های تکمیلی و اجرا شده باشد.

مشاور استاندار همدان با اشاره به پروژه سد گرین تصریح کرد: با توجه به پیشرفت 10 درصدی این پروژه در قبل از سفر ریاست جمهوری این پروژه به پروژه مشارکتی سفر نام گرفته شد و با پیگیری‌ها وجدیت استاندار و فرماندار نهاوند تخصیص سد گرین تعریف شد و مورد بازنگری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های نماینده جدید مردم نهاوند این پروژه جزء پروژه‌های اولویت‌دار مجموعه اعتبارات عمرانی بودجه 96 در نظر گرفته شد و یک مجموعه بزرگ اقتصادی نیز ساخت این سد را برعهده گرفت و امید است به زودی این پروژه نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار