یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:

بیکاری عامل اصلی افزایش افسردگی و ناامیدی جوانان است

مسئول بسیج اساتید زنجان گفت: در حال حاضر بیکاری جوانان و شرایط اقتصادی و رکود عامل بسیار مهمی در افزایش یاس و ناامیدی در جوانان است.
کد خبر: ۸۸۰۰۵۶۶
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

جلال بازرگان استاد دانشگاه و مسئول بسیج اساتید زنجان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به دلایل افزایش یأس و ناامیدی در جامعه مخصوصاً در نسل جوان اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر بیکاری جوانان و شرایط اقتصادی و رکود عامل بسیار مهمی در افزایش یاس و ناامیدی در جوانان است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند تشدید کننده یأس و ناامیدی در کاربران این فضا شود، افزود: فضای مجازی هم می تواند تشدید کننده ناامیدی و هم می تواند امید بخش باشد اما متاسفانه فضای غالب در آن ایجاد یاس و ناامیدی در بیشتر کاربران است.

مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری با بیان اینکه آسیب های فضای مجازی بستگی به نوع و حجم فعالیت آنها دارد خاطر نشان کرد: نوع فعالیت های کاربران و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند تاثیرات خوب اعم از تقویت روحیه مطالبه گری و امیدواری و هم تاثیرات بدی همچون افسردگی و اعتیاد به اینترنت و ناامیدی را داشته باشد لذا با شناخت و استفاده بهینه از این فضا می توان خود را از آسیب ها مصون داشت.


ارسال نظرات