نماینده مردم قائنات در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

راهکار اصلی مقابله با اعتیاد شناسایی عوامل ایجاد آن است

فلاحتی گفت: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی درمان و راهکار دارد و از جمله راهکارها شناسایی عوامل و علل ایجاد اعتیاد و افزایش در سطح جامعه است.
کد خبر: ۸۸۰۶۱۹۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

راهکار اصلی مقابله با اعتیاد شناسایی عوامل ایجاد آن استفرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاه به دلایل اجتماعی شیوع اعتیاد در جامعه اظهار داشت: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است و در جهان به عنوان یک معضل و ترمز توسعه اجتماعی مطرح شده و تمام کشورها را درگیر خود کرده است.

وی افزود: در کشور مسئله تشویق و ترغیب نسل جدید به اعتیاد از طرف مخالفین نظام، سازماندهی شده که متاسفانه با تحت تاثیر قرار دادن جوانان از طریق اهرم های فشار خود دامنه اعتیاد را بیشتر می کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه راهکار اصلی مقابله با افزایش اعتیاد در جامعه شناسایی عوامل و علل ایجاد آن است، تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی درمان و راهکار دارد و از جمله راهکارها شناسایی عوامل و علل ایجاد اعتیاد و افزایش در سطح جامعه است. عوامل متعددی از جمله فقر و حتی ثروت بیش از اندازه، کمبودهای عاطفی در خانواده ها و بی توجهی آنها به فرزندان و شکل گیری محیط های نامناسب در اجتماع و نیز توطئه های گروههای فروشنده مواد مخدر، در افزایش اعتیاد مخصوصاً میان نوجوانان و جوانان کشورمان تاثیرگذار است.

فلاحتی خاطر نشان کرد: البته برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن در نوجوانان به بحث فرهنگی نیاز داریم که جامعه را از این خطر مصون کنیم؛ در این رابطه باید به هوشیار کردن خانواده ها، بیان عواقب اعتیاد و اقدامات فرهنگی در سطح نوجوانان و جوانان در مدارس پرداخت. این مسئله همچنین فضای آموزشی، فرهنگی، رسانه ای و همه اهرم هایی که می توانند در نهاد خانواده موثر باشند را می طلبد.

این مقام مسئول با اشاره به نقش دسترسی آسان جامعه به ماهواره و رسانه های جمعی در افزایش اعتیاد بیان داشت: متاسفانه دسترسی آسان به وسایل ارتباط جمعی و ماهواره ها، دسترسی به آموزش های مربوط به اعتیاد را در بین جوانان آسان کرده است و راه مقابله با آن نیز جلوگیری از انتشار سموم و بمب های خطرناک از سوی جوامعی است که خود دچار این مشکلات هستند و می خواهد جوانان معصوم ما را گرفتار کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار