خبرهای داغ:
معاون فرهنگی دادگستری استان همدان عنوان کرد

ائمه جماعات سربازان جبهه فرهنگی و دینی/لزوم شفاف‌سازی قوانین و احکام توسط ائمه جماعات

معاون فرهنگی دادگستری استان همدان گفت: ائمه جماعات به عنوان سربازان جبهه فرهنگی و دینی باید در خصوص آگاه‌سازی و اطلاع ‌رسانی به مردم در خصوص قوانین و احکام تلاش کنند.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۶۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند امروز در جمع همایش ائمه جماعات شهرستان همدان اظهار داشت: یکی از مسائلی که جامعه ما از قدیم الایام به آن مبتلا است عدم اطلاع مردم نسبت به قوانین و مقررات بوده است.

وی با بیان اینکه عدم اطلاع از قوانین و مقررات یکی از مشکلات امروزی جامعه است، افزود: این امر در حال حاضر بیشتر نیز شده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان همدان با بیان اینکه اگر ما، ائمه جماعات اطلاع کافی نداشته باشیم خود نیز دچار این اشتباه خواهیم شد، گفت: بنابراین نیاز جامعه ما در حال حاضر این است که مردم نسبت به قوانین اطلاعات کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید از طریق منبرها و تریبون‌ها برای آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص قوانین برنامه‌ریزی کرد، ابراز داشت: یکی از روش‌های فرهنگ سازی مخاطره شفائی و گفتگوی چهره به چهر است.

احمدوند گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و وقتی فرهنگ نهادینه شد آن زمان نتیجه گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروزه ساخت و ساز مسکن بیشتر شده است، تصریح کرد: باید در این خصوص شفاف سازی صورت گیرد و باید اطلاع داشته باشند که آن ملکی که قرار است بفروشند و یا بخرند مشکلی نداشته باشد.

معاون فرهنگی دادگستری استان همدان یادآور شد: وظیفه آگاه‌سازی و شفاف‌سازی در این موضوع به عهده روحانیون مساجد است چراکه مردم نسبت به روحانیون ارادت خاصی دارند.

وی با بیان اینکه باید احکام معاملات گفته شود، افزود: ما بعضی مواقع به پرونده‌هایی برخورد می‌کنیم که طرفین حتی الفبای معاملات را نیز بلد نیستند و مهجور است.

احمدوند اظهار داشت: ائمه جماعات به عنوان سربازان جبهه فرهنگی و دینی می‌توانند به قوه قضائیه در این امر کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی مانند خانواده زوجین، نسبت به وظایف خود آگاه نیستند و باید وظایفی که فرزندان در مقابل والدین دارند و والدین مقابل فرزندان آگاه سازی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات