امین وند در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد

عدم مدیریت فضای مجازی؛ عامل اصلی انتشار شایعات حادثه پلاسکو

رئیس خانه فعالان فضای مجازی گفت: عدم مدیریت فضای مجازی منجر به بحران های جمعیتی و افکار عمومی می شود و در چند حادثه اخیر شاهدیم که این مسئله موجب انتشار اخبار دروغ، شایعات و حرکت های ناپسندانه ای شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۰۵۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

مراد علی امین وند رئیس خانه فعالان فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم کنترل و مدیریت فضای مجازی برای جلوگیری از دروغ پردازی های رسانه های بیگانه در حوادثی همچون حادثه پلاسکو گفت: در سال های اخیر چندین بار به مسئولان ذیربط  تذکرات جدی درباره خطرات عدم مدیریت فضای مجازی داده بودیم و متاسفانه هیچ توجهی به این مسئله و تذکرات پی در پی کارشناسان نشد.

وی افزود: عدم مدیریت و رها کردن فضای مجازی منجر به بحران های جمعیتی و افکار عمومی می شود و در چند حادثه اخیر در کشور شاهدیم که این مسئله موجب انتشار اخبار دروغ، شایعات و حرکت های ناپسندانه ای شد. یکی از انشعابات این عدم مدیریت، بحث فرهنگی استفاده از ابزار فضای مجازی است.

امین وند با تصریح بر اینکه سلفی گرفتن ها از سوی برخی مردم و حوادث ناگوار بعد از حادثه پلاسکو واقعا ناراحت کننده است گفت: نفوذ عناصر ضد نظام و انقلاب در میان همین احساسات غیر کارشاناسانه مردم از دیگر نتایج عدم مدیریت فضای مجازی است، دشمنان بر افکار عمومی تاثیر گذاشته و موج سواری می کنند و با سو استفاده از احساسات مردم بر ضد نظام و اهداف کشور اقدام می کنند.

رئیس خانه فعالان فضای مجازی در پایان خاطر نشان کرد: کوچکترین بحث سواد رسانه ای، مقدمات فرهنگ استفاده از ابزارها است؛ بعضی از مردم به دلایل فقر فرهنگی در حادثه هایی مانند پلاسکو تجمع می کنند و به دنبال گرفتن سلفی و برخی با انتشار اخبار دورغ به دنبال لایک خوردن هستند که هم فضای جامعه را ملتهب می کند و هم موجب فشار غیرمعمول به کارشناسانی که در صحنه حضور داشته و زحمت می کشند خواهد شد.


ارسال نظرات