خبرگزاری بسیج: معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 20 از اهدای کارت های الکترونیک رایگان (یکساله ) ویژه مترو، اتوبوس،BRT به دانش آموزان به منظور ترغیب آنان به استفاده از حمل و نقل عمومی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۱۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ابوذر ریاضی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 20 گفت: در همایش روز هوای پاک که به مناسبت روز جهانی هوای پاک در بوستان آموزش ترافیک این منطقه برگزار شد، با توجه به اهمیت سهولت دسترسی و ترغیب شهروندان به استفاده از  وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس رانی و تاکسی رانی و خطوط بی آر تی تعدادی کارت الکترونیک رایگان (یکساله ) ویژه مترو، اتوبوس، BRT  با حضور قائم مقام شهردار به دانش آموزان اهدا شد.

ریاضی افزود: این همایش در راستای اجرای طرح سراسری کمپین آسمان آبی، زمین پاک با هدف ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی در مواقع غیر ضروری و افزایش ایمنی و کاهش آلودگی هوا  با حضور دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه یاران مهدی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان و ایجاد حساسیت در تمام اقشار جامعه به‌ ویژه کودکان و نوجوانان برای داشتن هوای پاک از مهمترین اهداف ویژه برنامه‌ روز هوای پاک بود افزود: اجرای برنامه های شاد و متنوع از جمله نمایش هنری کودکان کم توان ذهنی با موضوع دوچرخه و حمل و نقل سبز، سرود ویژه آسمان آبی ، نقاشی دیواری با مضمون آسمان آبی- زمین پاک، پیاده‌روی نمادین، و دوچرخه سواری از برنامه های این روز بود.

ریاضی اظهار داشت : توزیع بسته های آموزش ترافیک، بروشورهای ویژه آسمان آبی و آلودگی‌هوا، گلدان های کوچک و ساکهای پارچه ای و اجرای مسابقه و اهدای جوایز بین دانش آموزان از دیگر برنامه های این روز بود.

همایش روز هوای پاک با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 20 ، مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز، اداره آموزش شهروندی، اتوبوسرانی و انجمن حمایت از معلولین ری (احمر) با حضور قائم مقام شهردار، معاون و روسای ادارات حوزه حمل و نقل و ترافیک ، شهردار ناحیه 7، رئیس اداره محیط زیست و مسئول بوستان آموزش ترافیک در بوستان آموزش ترافیک منطقه 20 برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات