خبرهای داغ:
با حضور سردار جعفری برگزار شد

رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر 4 کتاب دفاع مقدس در همدان

ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر چهار کتاب دفاع مقدس در همدان با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۱۸۱۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر چهار کتاب دفاع مقدس با حضور مقامات لشکری، کشوری و استانی و جمعی از نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس و پایداری در حسینیه امام (ره) همدان برگزار شد.

این برنامه هم‌زمان با ایام دهه‌ فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و نهادهای فرهنگی همدان برگزار شد.

تاکنون در کشور 40 نسخه از کتاب های دفاع مقدس مورد تقریظ رهبری قرار گرفته و دربرنامه ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، در هر چهار کتابی که رهبری بر روی آن تقریظ نوشته‌اند، قهرمانان داستان و نویسندگان متعلق به استان همدان هستند.

در این مراسم ضمن رونمایی از چهار کتاب دفاع مقدس و تقدیر از نویسندگان این کتاب‌ها، تعدادی ویدئو کلیپ تولیدی که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی تهیه و تنظیم شده بود برای اولین بار به نمایش عموم گذاشته شد.

در ادامه سردار سرلشکر، محمد علی جعفری فرماده کل سپاه پاسدران به ایراد سخنرانی پرداخت.

اجرای گروه سرود نورالمهدی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است؛ کتاب «وقتی مهتاب گم شد» روایت عاطفی و انسانی از خاطرات جانباز سرافراز علی خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسلیان است که به قلم حمید حسام نوشته شده است.

کتاب «گلستان یازدهم» دربردارنده‌ خاطرات پناهی روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان - از شهدای شاخص استان همدان- است که به قلم ضرابی‌زاده به رشته‌ تحریر در آمده است.

کتاب «دختر شینا»، خاطرات خانم قدم‌خیر محمدی کنعان از همسر شهیدش، حاج ستار ابراهیمی‌هژیر است؛ این کتاب نیز توسط ضرابی‌زاده نوشته ‌‌شده و از آثار حوزه خاطرات زنان از جنگ ایران و عراق است.

پس از کتاب «دختر شینا»، «وقتی مهتاب گم شد» و «گلستان یازدهم» که پیش از این توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تقدیر و تقریظ قرار گرفته بود، کتاب «آب، هرگز نمی‌میرد» در زمره این آثار قرار گرفت.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» روایت دوران حضور جانباز سرافراز سردار میرزامحمد سلگی در دوران دفاع مقدس در کسوت فرماندهی گردان ۱۵۲ حضرت اباالفضل در لشکر انصارالحسین (ع) همدان است که به قلم حمید سام نوشته شده است

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار