با حضور وزیر ارتباطات

مرکز فضایی قشم افتتاح شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح مرکز فضایی قشم از ساخت و طراحی ماهواره‌های "سنجی" و "مخابراتی" خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۲۴۸۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نفل از خبرگزاری تسنیم از قشم، محمود واعظی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز فضایی قشم ضمن قدردانی از توجه مسئولان محلی و منطقه آزاد در قشم برای به تکمیل پروژه مرکز فضایی قشم اظهار داشت: با تمامی محدویت‌هایی که دولت از نظر مالی داشته است نگذاشتیم که خللی در برنامه‌های توسعه فضایی وزارتخانه به وجود آید و به سوی بومی‌سازی این بخش حرکت کرده‌ایم.

وی بیان‌ داشت: یکی از مطالبات مهم رهبری در سال‌های اخیر از دولت توسعه بخش ماهواره‌ای و فضایی بوده و باید گفت که اقدامات بسیار خوبی نیز در این سال‌ها صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان در وزارتخانه برنامه مفصلی برای توسعه ارتباطات فضایی و بخش فضایی داریم افزود: ریاست جمهوری نیز در روزهای گذشته مطالب مهمی را در باب اهمیت مسائل فضایی مطرح کرده‌اند.

واعظی اظهار امیدوارری کرد: تا پنج سال آینده ماهواره سنجی بومی را در داخل تولید کنیم و در هشت تا 10 سال آینده نیز طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی بومی خود را به پایان می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه قرارداد ماهواره سنجی بومی منعقد شده افزود: قرارداد طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی بومی نیز در دست پیگیری است.

بهرامی با بیان اینکه مرکز فضایی قشم وضعیت رو به رشدی دارد اظهار داشت: با توجه به پرتاب چهار ماهواره‌ای در سال‌های آینده با ایجاد و راه‌اندازی دو سکوی در دست احداث این مجموعه کامل‌تر می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با یبان اینکه مرکز فرماندهی سازمان هوایی کشور در ماهدشت کرج قرار دارد اضافه کرد: در حال تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید فضایی در کنار ایستگاه قشم،‌ بوشهر و ماهدشت در سلماس، شمال شرق،‌ شمال غرب، چابهار و سایر مناطق هستیم.

وی با بیان اینکه در چابهار زمینی وسیع را در اختیار گرفته‌ایم و از آن در آینده برای پرتاب ماهواره‌های برد بالا استفاده می‌شود ‌یادآور شد: مرکز فضایی قشم می‌تواند پایش کشندها و وضعیت آبزیان را نیز داشته باشد و از همین رو با سازمان منطقه آزاد قشم نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم.

بهرامی افزود: ایستگاه‌های فضایی کشور قابلیت رصد و رهگیری هر ماهواره‌‌ای را که از این به بعد پرتاب شود را دارا هستند.

در این پایان مراسم تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان فضایی ایران با حضور واعظی وزیر ارتباطات، مهندس عسکری‌زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان، جادری استاندار، مدیرکل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر مسئولان به امضا رسید.
ارسال نظرات