علیرغم اینکه شبکه های ضدانقلاب با تمام توان از مردم دعوت میکردند در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نکنند اما حضور میلیونی مردم خط بطلانی بر همه این فضاسازی ها بود.
به گزارش خبرگزاری بسیج، طی
روزهای گذشته و با نزدیک شدن به موعد برگزاری جشن انقلاب و حضور مردم در
مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه، رسانههای ضدانقلاب کوشیدند با ایجاد حاشیه
هایی مردم را نسبت به حضور در راهپیمایی دلزده کنند. به این منظور در این
مدت از چندین خط خبری استفاده نمودند تا به واسطه آن و با ایجاد دو قطبی
های کاذب از حضور میلیونی مردم بکاهند.
برای رسیدن به این مقصود، این رسانهها که اکثرا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند، در ابتدا اولویت خود را بر ایجاد دوقطبی میان مردم با طرح موضوع ساختگی دشمنان مردم آمریکا- دوستان مردم آمریکا شروع کردند.
به این منظور در ابتدا این شبکههای خبری- اجتماعی که براساس اطلاعات موجود تمامی آنها از خارج ایران و در برخی موارد با پول کشورهای مرتجع منطقه بروزرسانی میشوند با طرح این که موضوع به آتش کشیدن پرچم آمریکا توهین به مردم آمریکاست و همچنین سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا باعث ایجاد کینه و دشمنی بین مردم ایالات متحده با ایران میشود سعی در ایجاد جو روانی علیه مردم انقلابی حاضر در راهپیمایی داشتند. به عنوان نمونه میتوان به فعالیتهای یک کانال ضدانقلاب و ضدمردمی در این زمینه اشاره کرد که در موارد متعددی سعی در القای این خط فکری را داشت.
دعوت برای شرکت نکردن در راهپیمایی
سناریو دیگری که در این مدت و هم راستا با موضوع به آتش کشیدن پرچم آمریکا توسط رسانههای خارجی دنبال میشد دعوت از مردم برای شرکت نکردن در راهپیمایی روز 22 بهمن بود.
اما در طرف مقابل، این بار هم مشابه دفعات گذشته، مردم ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز 22 بهمن نقشه های دشمنان را به هم ریخته و دست سربازان داخلی آنان را خالی گذاشتند.
از سوی دیگر حضور میلیونی مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب به همان
اندازه که دشمنان نظام و انقلاب را مایوس کرده و موجب عقب نشاندن آن ها از
تهدید نسبت به ایران می شود وظایف مسئولان و مدیران کشور را نیز در خدمت
بیشتر به مردم ایران سنگین تر میکند.
ایجاد دوقطبی کاذب
برای رسیدن به این مقصود، این رسانهها که اکثرا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند، در ابتدا اولویت خود را بر ایجاد دوقطبی میان مردم با طرح موضوع ساختگی دشمنان مردم آمریکا- دوستان مردم آمریکا شروع کردند.
به این منظور در ابتدا این شبکههای خبری- اجتماعی که براساس اطلاعات موجود تمامی آنها از خارج ایران و در برخی موارد با پول کشورهای مرتجع منطقه بروزرسانی میشوند با طرح این که موضوع به آتش کشیدن پرچم آمریکا توهین به مردم آمریکاست و همچنین سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا باعث ایجاد کینه و دشمنی بین مردم ایالات متحده با ایران میشود سعی در ایجاد جو روانی علیه مردم انقلابی حاضر در راهپیمایی داشتند. به عنوان نمونه میتوان به فعالیتهای یک کانال ضدانقلاب و ضدمردمی در این زمینه اشاره کرد که در موارد متعددی سعی در القای این خط فکری را داشت.
دعوت برای شرکت نکردن در راهپیمایی
سناریو دیگری که در این مدت و هم راستا با موضوع به آتش کشیدن پرچم آمریکا توسط رسانههای خارجی دنبال میشد دعوت از مردم برای شرکت نکردن در راهپیمایی روز 22 بهمن بود.
این
رسانهها که از فرصت عدم نظارت کافی بر شبکههای اجتماعی جهت اغراض سیاسی
خود سواستفاده میکنند در راهبرد دوم خود طی روزهای گذشته با طرح مسایل و
انتقاداتی نسبت به برخی عملکردها از مردم میخواستند در مراسم راهپیمایی 22
بهمن شرکت نکنند. برای رسیدن به این مقصود، کانال های ضدانقلاب همچون
مملکته و و آمدنیوز محتواهای مختلفی آماده سازی کردند که همه آنها حول
محور دلزدگی مردم از حضور در راهپیمایی بود.
بایکوت تحرکات انقلابی
ازدیگر اقداماتی که در بازه دهه فجر امسال توسط این رسانهها برای ضربه زدن به حضور مردم انجام گرفت سانسور کامل هر حرکتی بود که در راستای حمایت از انقلاب اسلامی اتفاق می افتاد. به عنوان نمونه شبکه خبری بی بی سی در این روزها نه تنها موضوع راهپیمایی را مورد سانسور خبری قرار داد بلکه در شبکه های اجتماعی منتسب به خود نیز مطلبی از راهپیمایی منتشر نکرد.
بایکوت تحرکات انقلابی
ازدیگر اقداماتی که در بازه دهه فجر امسال توسط این رسانهها برای ضربه زدن به حضور مردم انجام گرفت سانسور کامل هر حرکتی بود که در راستای حمایت از انقلاب اسلامی اتفاق می افتاد. به عنوان نمونه شبکه خبری بی بی سی در این روزها نه تنها موضوع راهپیمایی را مورد سانسور خبری قرار داد بلکه در شبکه های اجتماعی منتسب به خود نیز مطلبی از راهپیمایی منتشر نکرد.
همچنین
از دیگر موارد سکوت خبری این رسانهها میتوان به پوشش ندادن نظرات مردم
در شبکه اجتماعی توئیتر اشاره کرد که در ساعت 21 شب 21 بهمن، اقدام به
فعالیت در فضای مجازی با هشتگ #الله_اکبر داشتند که با توجه به تبدیل شدن
این هشتگ به برترین موضوع شبکه اجتماعی توئیتر اما نشانهای از آن در کانال
های تلگرامی بازنشر کننده پست های توئیتری نبود.
اما در طرف مقابل، این بار هم مشابه دفعات گذشته، مردم ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز 22 بهمن نقشه های دشمنان را به هم ریخته و دست سربازان داخلی آنان را خالی گذاشتند.
منبع: مشرق
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار