رئیس کارگروه اجتماعی مجمع بسیج شهرستان همدان:

مفاسد اخلاقی آسیب جدی و تهدید واقعی به امنیت اجتماعی است

رئیس کارگروه اجتماعی مجمع بسیج شهرستان همدان گفت: مفاسد اخلاقی، آسیب جدی و تهدید واقعی به امنیت اجتماعی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۴۳۲۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر مسعود قهرمانی در یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیج ضمن ارائه طرحی یک ساله به عنوان «پیشگیری و کاهش ارتکاب جرایم اخلاقی» با بیان اینکه در هر جامعه ای حفظ بنیان اخلاقی مورد توجه و اهتمام مردم و حاکمیت قرار دارد، اظهار داشت: در این میان اسلام به حفظ ارزش‌های اخلاقی اهمیت به‌سزایی قائل است.

وی با بیان اینکه نبود اخلاق در جامعه منجر به سقوط ارزش‌ها و دوری آحاد ملت به سمت حرکت الهی است، افزود: فقدان اخلاق آسیب‌های فراوان اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

رئیس کارگروه اجتماعی مجمع بسیج شهرستان همدان ضمن اشاره به مفاسد اجتماعی موجود در جامعه ابراز داشت: وضعیت فعلی اعلام خطری جدی و تهدیدی واقعی در برابر فرهنگ و باورهای دینی و تهدیدی علیه بنیان‌های اخلاقی و روابط خانوادگی است.

قهرمانی در خصوص علل افزایش مفاسد اجتماعی در جامعه بیان داشت: با افزایش شبکه‌های مجازی، ماهواره‌ها و به‌طور کلی تغییر سبک زندگی و تمایل به زندگی و فرهنگ غرب محور تهدید وضعیت موجود را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه انجام طرح‌های پیشگیرانه از جرایم و مفاسد اخلاقی به منظور حفظ بنیان خانواده طبق دین و قانون اساسی ضروری است، تصریح کرد: این طرح‌ها باید جامع و مبتنی بر آموزش‌های صحیح نسبت به مخاطبین طرح مورد اجرا واقع شود تا از نفوذ دشمن در این عرصه و ارتکاب مفاسد اخلاقی جلوگیری به عمل آید.

رئیس کارگروه اجتماعی مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از جرائم اخلاقی در سطح جامعه نمود عینی و ظاهری دارد، افزود: این امر خود موجب افزایش و قبح زدایی از جرایم اخلاقی است، بنابراین دارای ضرورت و اهمیت ویژه است که از این دست جرائم پیشگیری به عمل آید و مجرمین نیز بازپروری شوند.

وی با بیان اینکه مفاسد اخلاقی، آسیب جدی و تهدید واقعی به امنیت اجتماعی محسوب می‌شود، اضافه کرد: برای مدیریت و کاهش تنش و تهدیدات امنیتی حاصل از مفاسد اخلاقی، ضرورت اجرای این طرح دو چندان شده و کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی ضریب احساس امنیت اجتماعی را نیز افزایش می دهد .

قهرمانی شناخت عوامل ، زمینه و ریشه یابی گرایش افراد به مفاسد و جرائم اخلاقی را از اهداف اجرایی کردن طرح دانست و ابراز داشت : استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی به‌ویژه تأسیسات و نهادهای اصلاحی، تأمینی و تربیتی جدید قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 به منظور پیشگیری از افزایش نرخ جرم موضوع طرح و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اصلاح مجرمین موضوع این طرح مبتنی بر آموزش سبک زندگی اسلامی از دیگر اهداف طرح است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که مردم عائله ما هستند، گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند آسیب‌های طبیعی هستند اگر به موقع و به هنگام شناخته و پیشگیری شود احتمال کاهش خسارت‌ها افزایش خواهد یافت اما اگر نسبت به آن غفلت شود ممکن است بنای جامعه را متزلزل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار