عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

حذف مبحث تسخیر لانه جاسوسی از کتب درسی غفلت از ارزش هاست

عباسی در واکنش به حذف مبحث تسخیرلانه جاسوسی از متون درسی گفت: نسبت به این مباحث مهم در متون درسی غفلت شده و ما به مسئولان در حوزه برنامه ریزی درسی توصیه می کنیم با جدیت به این مباحث در کتب درسی بپردازند.
کد خبر: ۸۸۲۸۲۵۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

حذف مبحث تسخیر لانه جاسوسی از کتب درسی غفلت از ارزش هاستاسد الله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به حذف مبحث تسخیر لانه جاسوسی و حمله آمریکایی ها به طبس از کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم تحصیلی گفت: متاسفانه از ترویج ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس غفلت شده است.

وی افزود: با توجه به تذکراتی که مقام معظم رهبری در رابطه با لحاظ کردن جنایات آمریکایی در متون درسی داشته اند باید تغییراتی در وضعیت محتوای کتب درسی در سال تحصیلی آینده انجام شود.

نماینده مردم رودسر با اشاره به اینکه حذفیاتی که از متون درسی در سال تحصیلی جاری انجام شد زیبنده نظام نیست، تاکید کرد: باید روحیه انقلابی گری را در دانش آموزان فعال کرد و زنده نگه داشت.

عباسی با اشاره به ضرورت توجه به افتخارات و تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی در کتب درسی مطرح کرد: باید بسیاری از مباحث فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی را در کتب درسی منظور کنیم و در معرض دید جوانان و نوجوانان قرار دهیم تا آنها هم با تاریخ انقلاب اسلامی و جنایات آمریکایی ها در حق ایران آشنا شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نقش رسانه ها و صدا و سیما را در این زمینه بسیار تاثیرگذار و ارزنده دانست و گفت: در مجموع نسبت به این مباحث مهم در متون درسی غفلت شده و ما به مسئولانی که در حوزه برنامه ریزی درسی آموزش و پرورش و آموزش عالی هستند توصیه می کنیم با جدیت هرچه تمام تر به این مباحث بسیار مهم در متون درسی بپردازند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار