تحصیل عالی ترین مقطع در علوم قرآنی بزرگترین آرزوی من است/ استفاده از فضای مجازی در فراگیری علوم قرآنی
علی یدالهی خیاط، درباره روند پیگیری فعالیتهای قرآنی فرزندش، امیرمحمد اظهار کرد: سال 1393 شروع فعالیتهای قرآنی فرزندم در مدرسه به بهانه آزمونی که آموزش و پرورش برگزار کرد، رقم خورد که امیرمحمد در این آزمون قبول شده بود.
وی افزود: برای آشنایی بیشتر به بازدید از یک مرکز دارالقرآن رفتیم که امیرمحمد به فراگیری قرآن علاقه خاصی نشان داد و با قبول شدن در این مرکز، راه حافظ شدن را درپیش گرفت.
یدالهی درباره مشوق اصلی فرزندش در راه حفظ قرآن بیان کرد: همسرم مشوق اصلی امیرمحمد بود، من هم در کنار مادر به او کمک کردم تا این راه را ادامه دهد.
وی گفت: در خانواده ما امیرمحمد نخستین کسی است که به سمت فراگیری و حفظ قرآن رفت؛ در خانواده همسرم هم کسی در این زمینه فعالیت نداشت.
پدر این نوجوان درباره احساس خود از حافظ بودن فرزندش خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم وقتی میبینم و میشنوم که میگویند پسرم حافظ کل قرآن است و این باعث سرافرازی من است.
در این هنگام مادر هم وارد بحث ما شد و گفت: من هم خیلی خوشحالم و تنها آرزوی من این بود که پسرم حافظ کل قرآن باشد که به حمدالله این امر انجام شد.
وی اضافه کرد: آرزو دارم تنها فرزندم قاری خوب قرآن هم شود و راه و روش قرآن را ادامه دهد.
از پدر امیرمحمد درباره تأثیر قرآن بر زندگی فرزندش پرسیدم که بیان کرد: حافظ قرآن بودن خیلی در زندگیاش تأثیرات مثبتی داشت، نمازش را سر وقت میخواند، به پدر و مادر و بزرگترهای فامیل احترام میگذارد که این را از تأثیرات قرآن بر روی فرزندم میدانم.
از امیر محمد درباره سایر فعالیتهای غیر از قرآن سؤال کردم که گفت: من در سایر مواقع که از حفظ قرآن دور هستم، درس میخوانم، به ندرت در فضای مجازی فعال هستم و آن هم موضوعات قرآنی را از این فضا دنبال میکنم و فعالیت ورزشی من هم به زنگ ورزش در مدرسه برمیگردد.
پدر این حافظ قرآن درباره استفاده از فضای مجازی توسط فرزندش اظهار کرد: بنده تمایلی به حضور امیرمحمد در فضای مجازی ندارم ولی اگر بخواهد برای کمک به کارهای یادگیری فعالیتهای قرآنی باشد مشکلی نیست.
وی درباره انتظارش از مسؤولان شهرستان تصریح کرد: به هر حال ارزش و احترامی را که مسؤولان برای حافظان کل قرآن قائل میشوند برای این افراد و سایر افراد حاضر در دارالقرآن یکی باشد و حمایت آنها اگر ادامهدار و مستمر باشد سبب دلگرمی بچهها میشود.
در ادامه از امیرمحمد درباره روش و نحوه فراگیری حفظ قرآن پرسیدم که خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از اساتید خودم آقایان موسی زارع و یوسف مصطفیپور که از سال 93 تاکنون به من آموزش دادند، باید ذکر کنم که الان باید روش تثبیت من کامل شود تا بتوانم به همه سؤالات جواب داده و قرآن را حفظ بخوانم زیرا من اکنون آموزش را تمام کردم و تثبیت باعث میشود که آیههای قرآن در ذهن من مانده و پایدار باشد.
امیرمحمد ادامه داد: من روزی یک تا دو ساعت به کار حفظ و تثبیت حفظ قرآن میپردازم و این زمان بستگی به حجم دروس مدرسه دارد.
این نوجوان محمودآبادی حافظ کل قرآن درباره بزرگترین آرزوی خود گفت: بزرگترین آرزوی من این است که بتوانم تحصیلات خود را در رشته علوم قرآنی در عالیترین مقطع به پایان برسانم؛ تأثیر قرآن بر زندگی شخصی سبب بهتر شدن اخلاق شده و تلاش و جدیت بیشتری برای درس خواندن دارم، همچنین قرآن باعث یافتن دوستان خوبی برایم شده است.