خبرهای داغ:
یاددداشت؛

اتحاد رمز پیروزی

شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ماه های اخیر و تشکیل مجمع ملی آن در پنجم اسفند در تهران وحدت در بین نیروهای انقلاب را نشان می دهد، وحدتی که از خیلی وقت های پیش انقلابیون و مردان در صحنه دفاع از انقلاب انتظار آن را می کشیدند.
کد خبر: ۸۸۳۱۳۲۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

آری در زمانی که دشمنان این نظام و انقلاب به طرق مختلف تلاش در ضربه زدن به این نظام را داشته و مشکلات مختلف اقتصادی و فرهنگی هم در داخل به علت ناکارآمدی مدیران و مسئولان مردم را در فشار قرار داده است، اگر بزرگان و نخبگان یک قوم وحدت و انسجام را در بین خود نشان داده و قصد خدمت به مردم را داشته باشند، مردم هم قدردان این وحدت بوده و خود نیز حول این وحدت انسجام کرده و علاوه بر حل مشکلات داخلی دشمنان خارجی را نیز ناکام می گذارند.

در خصوص وحدت نیروهای انقلابی برای بقا و تداوم انقلاب توجه به چند نکته حائز اهمیت بوده و در موفقیت آن ها موثر خواهد بود:

1- بزرگان و نخبگان این حرکت باید بدانند که این حرکت وحدت آمیز و انسجام بخش با عبرت گیری از گذشته و بصورتی انجام گیرد که عدم انصراف بعضی در مواقع لزوم و یا عدم تمکین آن ها بر نظرات اعضا، بر وحدت جبهه و انسجام مردم مشکل ایجاد نکند، مردم چشم به بزرگان و نخبگان خود دارند، اگر اختلاف و دو دستگی در آن ها مشاهده شود در میان مردم هم سرایت کرده و نارضایتی و ناامیدی به وجود خواهد آورد.

2- علاوه بر انتخابات نیروهای انقلاب باید با برنامه ای نظام مند برای تداوم انقلاب و فرهنگ سازی در موضوعات لازم برای بقا و مقاوم سازی انقلاب تلاش کرده و در برنامه ریزی های بلند مدت و کارهای انقلابی نظام و انقلاب را در مقابل برنامه های دشمنان مقاوم سازی کرده و برای رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات آنان تلاش کنند، اگر برای این مردم خدمت صادقانه انجام گیرد، خودشان جواب دشمنان خارجی را خواهند داد.

3- جریان انقلابی باید با برنامه در جذب نیروهای خاکستری و بی طرفان و حتی متمایل به سیاه به جبهه انقلاب تلاش کرده، دایره انقلابی گری با توجه به شاخص های انقلابی گری که مقام معظم رهبری تشریح کرده اند، باید همه مردم را که در این مسیر با سرعت های مختلف در حرکت هستند، در برگیرد. محدود کردن دایره انقلاب به قشری خاص با سختگیری ها و برداشت های نادرست از یک طرف موجب در اقلیت قرار گرفتن نیروهای انقلاب و از طرف دیگر جذب نیروهای انقلاب توسط غیرانقلابی ها و دشمنان خواهد شد.

4- مردم نیز باید به بزرگان و نخبگان نیروهای انقلاب که از طرف آن ها کار انسجام بخشی نیروهای انقلاب را بر عهده گرفته و به برنامه ریزی برای جبهه انقلاب مشغول هستند اعتماد کرده و از آن ها حمایت کنند، شایعات مختلف و آرمان گرایی محض موجب اختلاف در میان مردم و نتیجه بخش نبودن فعالیت ها در راستای وحدت و انسجام آن ها خواهد شد.

5- استفاده از ابزارهای روز از جمله فضای مجازی برای تبلیغ آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی و جواب به شبهات و شایعات مختلف عرصه را بر غیر انقلابی ها و دشمنان تنگ خواهد کرد، در هر جایی که ما صحنه را خالی بگذاریم دشمنان از آن استفاده کرده و بر ما ضربه خواهد زد، هر چند استفاده از آن ها هم اصول و ضوابط خاص خود را دارد که عدم رعایت آن ها به خود ما نیز ضربه می زند.

حضور مردم انقلابی در صحنه و تلاش های وحدت بخش نخبگان آن ها و اعتماد مردم به بزرگان و نخبگان و استفاده از ابزارهای روز برای تبلیغ انقلابی گری و برنامه ریزی های بلند مدت برای حل مشکلات مردم و ایستادگی در مقابل هجمه های دشمنان موجب وحدت و انسجام نیروهای انقلاب و تشکیل دولت انقلابی و حرکت به سوی تمدن انقلابی خواهد بود.

احمد قهرمانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار