مراسم وداع با شهید «حسین سپهر» در مدرسه علمی همدان برگزار شد

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید «حسین سپهر» که پس از 31 سال به وطن بازگشته در مدرسه علمی همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۲۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم گرامیداشت شهید دانش‌آموز «حسین سپهر» در دبیرستان پسرانه علمی با حضور مسئولین و دانش‌آموزان برگزار شد.

شهید «حسین سپهر»این بزرگ‌مرد کوچک از دانش‌آموزان دبیرستان علمی بود که در سن 15 سالگی در 26 دی ماه سال 65 به عنوان بسیجی وقتی فرمان امام(ره) برای جهاد را می‌شنود، عاشقانه درس و مدرسه علمی را رها می‌کند تا به مدرسه ایثار و شهادت اعزام شود و بعد از حضور موثر در جبهه ها به درجه رفیع شهادت نایل آمد و معلم اخلاص و معرفت و نماد فداکاری برای دانش‌آموزان می‌شود.

در این مراسم معنوی با معرفی الگوهای شهید و شهادت به دانش آموزان، یاد و خاطره شهید دانش‌آموز گرامی داشته شد.

دانش‌آموزان با بر دوش گرفتن تابوت شهید و نثار عطر و گل بر پیکر پاکاین شهید والامقام به استقبال شهید رفتند و با ادای احترام ارادت خود به شهدا را به نمایش گذاشتند.

همچنین دانش‌آموزان با مشت‌های گره زده و فریادهای «لبیک یا حسین» به دشمنان اعلام کردند هیچ‌گاه شهدا را از یاد نخواند برد و در رکاب امام زمانشان خواهند بود تا انتقام خون پاک شهدا را بگیرند و به شهید «سپهر» بگویند اگرچه تو از میان ما پرکشیدی تا اسلام و مکتب شهدا باقی بماند و با اخلاص هر چه در توان داشتنی هدیه کردی و به تکلیف خود عمل کردی؛ مطمئن باش ما هم در مسیری قدم بر می‌داریم که تو در آن مسیر قدم برداشتی.

در ادامه این مراسم پس از قرائت قسمتی از وصیت نامه شهید توسط مدیر دبیرستان، شهید را به کلاس درسی بردند تا برای همه تداعی شود که می‌شود از همین میز و نیمکت‌ها به معراج شهادت پر کشید و آسمانی شد، و اگر شهید «سپهر» به اقتضای زمان خود به جبهه جنگ رفت و با دشمنان اسلام مقابله کرد در این زمان هم می شود به تکلیف عمل کرد و در جبهه نرم، با دشمنان مقابله کرد.

به یاد دعاهای عهد شهید «سپهر» پس از انتقال پیکر شهید به نمازخانه، دانش‌آموزان هم‌صدا با هم دعای عهد را زمزمه کردند و پس از مداحی و سوگواری در مدح حضرت زهرا(س)، مهدی سپهر، برادر شهید به بیان خاطراتی در خصوص برادر شهیدش پرداخت و در نهایت دانش‌آموزان با ودای جانسوز پیکر مطهرشهید را برای انتقال به تهران تشییع کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات