نماینده ولی‌فقیه در استان همدان عنوان کرد

ضرورت عملیاتی کردن قرآن در جامعه/ انس با قرآن از دلایل طرح استعفایم بود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن قرآن در جامعه گفت: متاسفانه در جامعه در حق قرآن جفا شده در غیر این‌صورت وضع جامعه اسلامی و امت اسلامی این نبود.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۱۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در مراسم تجلیل از متسابقین قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به پیشنهاد برگزاری کنگره «میرسیدعلی همدانی» اظهار داشت: در چند سال اخیر در دانشگاه پیام نور نیز بحث از برگزای مراسم بزرگداشت «آیت الله بهاری» مطرح بود، ما پیشنهاد برگزاری کنگره «میرسیدعلی همدانی» را دادیم که خوشبختانه مورد قبول واقع شد.

وی با بیان اینکه در یونسکو سال 2015 کنگره‌ای به نام «میرسیدعلی همدانی» برگزار شد، افزود: این در حالی است که این بزرگوار در استان و جامعه ناآشنا و گمنام واقع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان «میرسیدعلی» را یکی از افتخارات بسیار ارزشمند استان معرفی کرد و ابراز داشت: در تاریخ در بیان حالات «میرسیدعلی» آمده است که ایشان 37 هزار نفر را به دین اسلام دعوت کرده و آنها پذیرفته اند و در حال حاضر در تاجیکستان ایشان را همانند یک پیامبر ستایش می‌کنند.

وی از برگزاری کنگره بزرگداشت «سید جمال الدین اسدآبادی» خبر داد و بیان داشت : مسئولیت این کار را رئیس دانشگاه پیام نور استان پذیرفت و باید «سید جمال الدین اسدآبادی» به عنوان فریادگر قرن، بیش از پیش به دیگران معرفی شود.

محمدی با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن قرآن در جامعه تاکید کرد: متاسفانه در جامعه در حق قرآن جفا شده در غیر این‌صورت وضع جامعه اسلامی و امت اسلامی این نبود.

وی انس و الفت گرفتن با قرآن را از دلایل اصلی استعفای خود مطرح کرد و بیان داشت : مشغله کاری بسیار زیاد است و من به دنبال فرصتی هستم تا بتوانم در برهه ای از زمان را با قرآن سپری کنم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به آیاتی از قرآن که در قیامت به دلیل مهجور ماندن قرآن شکایت خواهند کرد، افزود: در کشور آمار حافظان، قاریان و افرادی که در عرصه قرآنی هستند بسیار زیاد و مبارک است اما مهجور ماندن قرآن را با پیشرفت روخوانی، حفظ، لحن، قرائت، تجوید، ترجمه و تفسیر قرآن نمی شود، حل کرد.

* سفارش امام راحل بر تطبیقی خواندن قرآن بود

وی در خصوص تنها عامل بیرون آمدن قرآن از مهجوریت عنوان کرد: باید قرآن را به میدان بگذاریم، و دقیق با فهم عمیق به دستورات آن عمل کنیم در غیر این صورت حتی اگر آیات را بخوانیم ولی ساده و بی تفاوت از کنار آن بگذریم باز قرآن مهجور مانده است.

محمدی با اشاره به سفارش امام راحل بر تطبیقی خواندن قرآن تاکید کرد و بیان داشت: تطبیقی خواندن قرآن به این نحو است که وقتی آیه قرائت شد عملکرد خود را با ظاهر و باطن آیه تطبیق دهیم که اگر مطابق بود ارزشمند بوده و جای تبریک دارد در غیر این صورت باید شرمنده شد و در راستای عملیاتی کردن آیات قدم برداشت.

وی راه رهایی قرآن از هجران را عملیاتی کردن آن دانست و ابراز داشت: بنابر احدایث در آخرالزمان فتنه ها آنچنان بر سرو روی انسان ها می بارد که روز سفید را مثل شب تاریک و سیاه می کند و تنها راه رهایی از آن، عملیاتی کردن قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان علل وجود مشکلات و بلاهای موجود در امت و جوامع اسلامی را نتیجه عمل نکردن به قرآن معرفی کرد و اظهار داشت : بیشترین جمعیت دنیا، امکانات، معادن ، خاک، نفت، گاز و... را کشورهای مسلمان دارند ولی با این حال ذلیل و توسری خور هستند.

وی با اشاره به ناهنجاری‌های موجود در جامعه تصریح کرد: برای حل مسئله طلاق های بی رویه، فرزندان حاصل از طلاق، عدم ازدواج جوانان و متلاشی شدن خانواده ها و دیگر مسائل راهی جزء عملیاتی کردن قرآن نداریم.

محمدی قرآن کریم را کلید واژه ای برای قفل های بسته و رمز بازگشایی آن دانست و خاطرنشان کرد: به وسیله قرآن می توان کوه‌ها را جابه‌جا کرد.

وی با بیان نارضایتی از آهنگ قرآنی قاریان بین المللی افزود : قاریان آهنگ مناسبی ندارند در صورتی که آهنگ قرآن باید آنچنان باشد که بی اختیار اشک انسان را در بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد : قرآن شفیع است و شفاعت کنندگی آن پذیرفته شده و برکت علم، دین، عمر، خانواده، نسل و ... است و وقتی کسی قرآنی شد قرآن در رگ و ریشه و خون و گوشت بدن او اثر خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار