بیانیه بسیج جامعه زنان استان:

عفاف و حجاب اندیشه مورد نیاز بشریت در عصر مدرن است

سازمان بسیج جامعه زنان با صدور بیانیه به مناسبت بزرگداشت روز قشر، تأکید کرد: عفاف و حجاب اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۲۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن کامل بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت فرارسیدن روز قشر با فرازهایی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) به شرح ذیل منتشر شد:

خانم ها خط مقدم انقلاب بودند و این به معنای واقعی كلمه است و من به عنوان یك مبالغه نمی گویم، ما در جریان انقلاب شاهد بودیم كه زن در كشور، سرباز خط مقدم انقلاب شد. اگر زن ها در انقلاب سازگار نبودند و این انقلاب را نمی پذیرفتند و به آن باور نداشتند مطمئنا این انقلاب واقع نمی شد.

" امام خمینی(قدس سره شریف)"

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به نکات مطرح در گزاره های دهشت بار مدنظر شبکه های ماهواره ای و غربی است که غایت آن باعث از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه های اعتقادی خانواده مسلمان است و بر این باوریم که عفاف و حجاب در عصر مدرن تنها یک نوع پوشش نیست؛ بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است، مسئله ای که در جامعه امروز مختص زنان نیست.

مساله"زن و خانواده" به تعبیر مقام معظم رهبری از مسائل راهبردی، مهم و بسیار تعیین كننده در راستای نیل هر جامعه به سوی اهداف و آرمان های متعالی و پیش شرط حل مشكلات جامعه و لازمه پیشرفت كشور است. در همین رابطه طبیعی است كه دشمن بیشترین سرمایه گذاری را برای جدا نمودن زنان از بستر خانواده و مشغول نمودن آنان به فعالیت های كم اثر و خانواده سوز انجام دهد؛ اما زن مسلمان ایرانی در پرتو تعالیم فاطمی؛ عرصه مسئولیت، تكامل، سعادت و جهاد خود را می شناسد و می داند كه دختر بودن و همسر بودن، چه تكلیفی و تعاریفی برایش ایجاد می كند و در هر كدام از این عرصه ها چگونه باید ظاهر شود.

زن مسلمان به خوبی می داند فرزندان در كانون خانواده سالم وقتی در كنار یكدیگر با تربیت درست اسلامی و انسانی پرورش می یابند به عنـوان انسان های سالم در عرصـه جامعه به بار می نشینند.

سوگند به روح ملکوتی امام راحل(ره) و به خون شهیدانی که در پیروی و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی، تاپای جان ایستادگی کردند و با الگو برداری از بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، پیمان می بندیم که با استعانت از درگاه احدیت بر علم و عمل خود افزوده و در عرصه های مختلف زندگی، همچون حضرت زهرا سلام الله علیها، مجاهدانه با تربیت فرزندانی صالح و اندیشمند در حفظ این مملکت عزیز، بکوشیم و هرگز از پای ننشینیم که "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجراًعظما".

مشارکت زنان بسیجی در مسیر اعتلای نظام جمهوری اسلامی از سابقه تاریخی 30 ساله برخوردار می باشد که اوج تبلور آن در هشت سال دفاع مقدس بوده و در قالب فعالیت های پشتیبانی جبهه، به عهده گرفتن مسئولیت زندگی برای حضور بی دغدغه همسران در جبهه ها و بالاخص حضور مستقیم در مناطق جنگی و عملیاتی به منظور امدادرسانی یا حتی نبرد با دشمن تحقق یافته است.

پس از جنگ نیز نقش آفرینی زنان بسیجی از مرحله دفاع در برابر تهدیدات سخت تا مقابله فکری و فرهنگی در قبال تهدیدات نرم تغییر یافت. مشارکت جدی در عرصه های سیاسی و به دنبال آن فعالیت های سازندگی پس از جنگ بالاخص در حوزه های بهداشت و درمان و مهمتر از آن مباحث فرهنگی در زمینه ترویج احکام و مبانی اعتقادی اسلام، ترویج عفاف و حجاب و سایر مباحث ارزشی، بزرگداشت حماسه دفاع مقدس و سایر موضوعات مرتبط با ارزش های اسلام و انقلاب چشمگیر است.

بسیج جامعه زنان سپاه استان چهارمحال و بختیاری اعلام می دارد، که همواره با اتكا به قدرت لایزال الهی و باپیروی از منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در تمام صحنه های انقلاب به ویژه در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور شجاعانه و فعالانه داشته و با معرفت خدایی و عمق بخشیدن به آن و با بصیرت و آگاهی به تكلیف عمل كرده و با قدرت و قاطعیت، بدون هیچ گونه ملاحظه ای از دشمن و با بی اعتنایی به ملامت ملامتگران در راه اهداف انقلاب اسلامی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بر می داریم.

ارسال نظرات