خبرهای داغ:

راه‌اندازی 2 کارگاه پرورش قارچ به‌همت بانوی کارآفرین بهاری

بانوی کارآفرین بسیجی بهاری با بهره گیری از طرح های اقتصاد مقاومتی با راه‌اندازی 2 کارگاه و ایجاد اشتغال پایدار آرامش چهار خانواده را رقم زده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۹۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، اگر به اطراف خود نگاهی دقیق داشته باشیم خواهیم دید که در این وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد باز هم کسانی هستند که کمر همت خود را بسته‌اند و نه تنها درآمدی برای خود تأمین می‌کنند بلکه برای چندین نفر دیگر اشتغال‌زایی کرده‌اند.

تمام این کسانی که اقدام به فعالیت های خودجوش کرده‌اند و دست افرادی را گرفته اند؛ می‌خواهند در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم باشند .

به همین منظور به سراغ یکی از کارآفرینان بسیجی شهرستان بهار رفتیم و با بانویی که به ندای رهبری لبیک گفته به گفتگو نشستیم.

 راه‌اندازی 2 کارگاه پرورش قارچ به‌همتبانوی کارآفرین بهاری

این کارآفرین بسیجی با بیان اینکه از سال گذشته در فکر ایجاد کارگاه بودم به خبرنگار بسیج گفت: بنده با توجه به وقت و زمانی که داشتم به فکر ایجاد کارگاه تولیدی بودم ولی شرایطش فراهم نبود.

طیبه موسوی افزود: وقتی در ابتدای سال جاری شاهد عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» بودم با خود گفتم دیگر نباید کوتاهی کنم شاید قبل از این ایجاد کارگاه اختیاری بود ولی حال دیگر وظیفه شده است و به همین منظور کار خود را شروع کردم.

وی ادامه داد: با شرکت در دوره آموزشی تولید و پرورش قارچ که توسط بسیج سازندگی برگزار شده بود اقدام به اجاره زیرزمینی به مساحت تقریبی 100 متر کردم و کارگاه خود را راه‌اندازی کردم.

این کارآفرین بسیجی اظهار داشت: با اخذ تسهیلات به مبلغ 300 میلیون ریال از بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار توانستم یکی از تولیدکنندگان قارچ در شهر بهار باشم.

راه‌اندازی 2 کارگاه پرورش قارچ به‌همتبانوی کارآفرین بهاری 

وی با بیان اینکه تمام کارها با همکاری، راهنمائی و کمک‌های دوستان است، گفت: در حال حاضر برای چهار نفر اشتغال زایی ایجاد شده و خوشبختانه توانستم در طی کمتر از چند ماه دومین کارگاه تولیدی و پرورش قارچ را راه‌اندازی کنم.

موسوی یادآور شد: استقاده از متخصصین و فارغ التحصیلان در زمینه کشاورزی یکی از دلایل موفقیتم بود که کارها را پیش برد.

اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به نیرو و توان داخلی که یکی از مهمترین راه‌های شکوفایی یک کشور است و رهبر عزیز انقلاب با توجه به نیاز و مطالبه مردم امسال را با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند و دغدغه‌های جامعه را بازتاب دادند که اشتغال زایی یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات