خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان بهار خبر داد

افزایش 67 درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرستان بهار

فرمانده انتظامی شهرستان بهار گفت: در بحث کالای قاچاق با افزایش 67 درصدی کشفیات کالای قاچاق و افزایش 35 درصدی دستگیری در این راستا را شاهد هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۱۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، سرهنگ بزرگعلی نوری در نشست با اصحاب رسانه با تشریح عملکرد یک ساله انتظامی شهرستان بهار بیان کرد: انتظامی شهرستان در سال جاری با اتکال و استعانت از خداوند متعال و با همدلی مسئولین و مردم فهیم شهرستان و در راستای تحقق شعار سال توانسته 15 درصد انواع سرقت ها را کاهش دهد.

وی با اشاره به افزایش 35 درصدی دستگیری سارقین در شهرستان بهار افزود: در بحث کالای قاچاق با افزایش 67 درصدی کشفیات کالای قاچاق و افزایش 35 درصدی دستگیری در این راستا را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار ابراز داشت: در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر 100 درصد افزایش کشفیات انواع مواد مخدر و 10 درصد افزایش دستگیری فروشندگان مواد مخدر، را داشته‌ایم و در این موضوعات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات فوتی درون شهری بهار گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم راهور شهرستان در بحث ارتقاء فرهنگ شدآمدی شاهد کاهش 40 درصدی تصادفات درون شهری هستیم که البته در سال آتی امیدواریم با همراهی رانندگان در حوزه رعایت قوانین و با قانون‌مداری این رقم در تصادفات فوتی و جرحی به صفر برسد.

نوری افزود: با فعالیت و تلاش مستمر معاونت اجتماعی شهرستان و دایره اجتماعی کلانتری 11 بهار بیش از 300 جلسه آموزش همگانی در شهرستان برگزار که بالغ بر 35 هزار نفر مورد آموزش چهره به چهره پلیس قرار گرفته و در بحث سازش در پروندهای قضائی شاهد سازش بیش از 80 درصدی پرونده های قضائی در دایره مشاوره کلانتری هستیم.

وی همچنین در خصوص مراسم چهارشنبه پایانی سال گفت: این مراسم یکی از آیین ها و نمادهای ایرانیان اعصار گذشته توأم با شور و نشاط کنترل شده و مشخص در آن زمان بوده و آنچه که مسلم است این سنت به این شیوه غلط که در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم نبوده چرا که موجب از دست رفتن سرمایه های اجتماعی و بروز آسیب‌های جدید اجتماعی خواهد شد.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به حرام بودن فروش مواد محترقه در فتوای برخی از مراجع عظام ابراز داشت: علیرغم دستگیری تعداد بیش از 12 نفر از خرده فروشان مواد محترقه و کشف بیش از 57 هزار انواع مواد محترقه، خانواده‌های با تکیه بر اصل خود مراقبتی در راستای محافظت از فرزندان خود دقت کنند که در این ایام نشاط و سرگرمی چهارشنبه سوری به کابوس چهارشنبه سوزی بدل نشود.

وی افزود: پلیس مخالف شادی مردم در مراسم چهارشنبه پایانی سال نیست اما با کسانی که در این مراسم به انجام اقدامات مخاطره آمیز و مزاحمت برای شهروندان می پردازند به شدت و به صورت قانونی برخورد و به مراجع قضائی معرفی خواهد کرد.

نوری همچنین در ادامه با اشاره تدابیر پلیس برای سایر مناسبت های پایانی سال عنوان کرد: انتظامی شهرستان بهار با بکارگیری 17 واحد گشتی فعال به صورت شبانه‌روزی و راه اندازی 4 ایستگاه ثابت و سیار پلیس مزین به نام شهدای انتظامی آماده استقبال از مناسبت‌های پایانی سال و پذیرائی از میهمانان نوروزی است.

وی افزود: با عنایت به اینکه همه ساله مناسبت پنج شنبه آخر سال مردم عزیز در سنت حسنه و نیکو با حضور در مزار شهدا به غبار روبی و عطر افشانی قبور و بقاع متبرکه خواهند پرداخت، توصیه می شود به جهت کاهش ترافیک محور های منتهی به مزار شهدای شهرستان جهت حضور در این مراسم از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به در پیش رو بودن عید نوروز و اهتمام خانواده ها به دید و بازدید و سفر عنوان کرد: چنانچه خانواده ای در ایام نوروز قصد مسافرت دارد از جا گذاشتن وجوهات و زیورآلات در منزل و یا به همراه بردن در طول سفر خودداری کرده و برای محافظت از این امر از صندوق های امانات بانک ها استفاده کند و در طول مسافرت حتما منزل خود را به فرد مطمئن بسپارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار