مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع):

جوانان امروز آماده تر از نسل اول انقلاب هستند

حجت الاسلام سرافراز گفت: امروز جوانان مومن و انقلابی برای دفاع از انقلاب آماده تر هستند و مدافعان حرم اهلبیت علیهم السلام مصداقی بر اثبات این ادعاست.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۰۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست صمیمی حجت الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با سربازان وظیفه این مجموعه در آستانه سال نو برگزار شد.

حجت الاسلام کریم سرافراز در این دیدار با تقدیر از زحمات یکساله نیروهای وظیفه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به تشریح برخی از ویژگی های جوان مؤمن انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: اولین شاخص جوان انقلابی این است که خود را مدیون اسلام و انقلاب می داند.

حجت الاسلام سرافراز، ایمان به انقلاب و مبانی آن، امیدوار بودن به آینده انقلاب و نظام اسلامی، شناخت مبانی جمهوری اسلامی، پیشتازی در حرکت های انقلابی، کسب علم و دانش و دفاع از ارزش ها و آرمان های مقدس همچون احیاء امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر خصوصیات جوانان مومن و انقلابی از منظر رهبر معظم انقلاب معرفی کرد.

وی، ادامه داد: بحمدالله جوانان انقلابی در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و دفاع از انقلاب حضور دارند. امروز جمعیت غالب برنامه های معنوی مثل اعتکاف در مساجد و احیاء شب های قدر جوانان هستند. بسیاری از شهدای امربه معروف و نهی از منکر جوانانی هستند که برای احیاء این فریضه به تکلیف خود عمل کردند و جان خود را فدا نمودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) با بیان اینکه، جوانان امروز آماده تر از نسل اول انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: قطعا شما جوانان انقلابی چیزی کمتر از جوانان نسل اول انقلاب ندارید و این ثابت شده است که امروز جوانان مومن و انقلابی برای دفاع از انقلاب آماده تر هستند و مدافعان حرم اهلبیت علیهم السلام مصداقی بر اثبات این ادعاست.

وی، اظهار کرد: از صدق دل می گویم، وقتی انسان چهره ی شما سربازان را زیارت می کند امیدش به آینده ی این ملت خیلی بیشتر می شود.

حجت الاسلام سرافراز ، با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه السلام بیان کرد: براساس فرموده ای از امیر المومنین(علیه السلام) هر انسانی که قدر خودش را نشناخت این فرد هلاک می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: شخصی که قدر خود را نداند یا دچار تکبر می شود یا نقطه ی مقابل آن خود را ناچیز می بیند و دچار تفریط و افراط می شود و این امر موجب می شود انسان نتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و استعدادهای خود را به خوبی بروز و ظهور دهد.

این مقام مسئول، افزود: هرچند که ما نمی توانیم شاکر این همه نعمت بی شماری که خدا به ما داده باشیم؛ اما باید در مسیر شکرگزاری حرکت نماییم و قدر نعمت هایی که خداوند به ما ارزانی کرده را بدانیم. حمد عملی و زبانی داشته باشیم، در خلوت و جلوت شکر خدا را به جای آوریم.

حجت الاسلام سرافراز در بخش دیگر سخنان خود با تأسی از فرمایشات امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام، نظم و انضباط در تمام شئون کاری و زندگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: قطعا یکی از عوامل موفقیت در زندگی رعایت نظم است. آن هایی که به جایی رسیدند نظم را سرلوحه زندگی خود قرار دادند، البته نظم باید مبتنی برتقوا و خدامحوری باشد. ازترس مسئولین نباشد. سلسله مراتب خود را احترام بگذارد؛ ولی در انجام کارها خدا را در نظر داشته باشد، چرا که اگر شخصی در انجام کارها خدا را مد نظر قرار داد کارش را منظم انجام می دهد.

وی، خطاب به نیروهای وظیفه تأکید کرد: قدر پدر و مادر را بدانید، احترام و احسان به پدر و مادر را فراموش نکنید. قطعاً این پدر و مادر از ابتدای عمر شما زحمات زیادی را متحمل شدند. اینکه خداوند در قرآن می فرماید:یک کلمه بلند با آن ها سخن نگویید، اف به آن ها نگوئید این به معنای احترام به آن هاست. این ها وظایف فرزند در مقابل نیکی های بی نهایت پدر و مادر است.

حجت الاسلام سرافراز، احترام به پدر و مادر را یکی از عوامل عاقبت به خیری دانست و در نکته ای دیگر اهمیت آراستگی ظاهری و باطنی را یادآور شد.

در ادامه این دیدار هر یک از نیروهای وظیفه به تبیین نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

شایان ذکر است در پایان این نشست با اهداء جوایزی از زحمات و تلاش های یک ساله سربازان مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار