خبرهای داغ:
به همت بسیج هنرمندان استان سمنان برگزار شد:

همایش در جست و جوی حقیقت در سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی

همایش در جست و جوی حقیقت به همت بسیج هنرمندان شاهرود و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری این شهرستان و به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۴۷۱۶۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این همایش که با حضور جمعی از هنرمندان شاهرودی برگزار شد، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تولید، بازتولید و بازنشر در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی یک وظیفه است.

محمدرضا سوقندی افزود: نسل جدید تشنه است اما درحوزه فرهنگ و هنر به زبان امروز خوراک سالم تولید نشده است.

وی فاصله گرفتن از گفتمان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی را سبب گرفتار شدن در گفتمان های انحرافی دانست و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی نقطه مقابل فرهنگ ایرانی نبوده و رقابت آن با گفتمان های بیگانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه یکی از طرح های دشمن در عرصه سیاست، عوض کردن جای دوست و دشمن است، افزود: به جای اینکه طرفداران فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی درکنار یکدیگر قرار گیرند، دشمنان آن ها را در بازی های سیاسی در برابر هم قرار می دهند و سبب می شود فرزندان انقلاب در عرصه سیاست به جای اتحاد در برابر دشمنان انقلاب، از نفاق چهره ای مطلوب سازند.

رییس حوزه هنری استان سمنان نیز سخنران دیگر این همایش بود که در سخنانی تاکید کرد: راه اندازی مکتب هنر برای هنر دسیسه ای بیش نبوده تا هنرمند را تنها به تکنیک و اجرا مشغول کرده و از اتفاق های جامعه دور نگاه دارد.

یاراحمدی گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی در ابتدای هر سال، یادآوری برای هنرمندان این مرز و بوم است که هنر متعهد و انقلابی غیر از مکتب هنر برای هنر است.

وی هنر را هجرت هنرمند از نابودن به بودن در زمان اکنون خواند و گفت: طی این هجرت، هنرمند متعهد به چرایی بودن خود پاسخ می دهد و در این میان است که هنرمند وقتی به چرایی آفرینش اثرش پاسخگو می شود، به جوابی خواهد رسید که ابتدا یک روشنگری برای خود است و سپس به لذت و آرامش خواهد رسید.

رییس حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه این روند سبب جاری شدن روح هنر در کالبد زمان می شود، اضافه کرد: شهید آوینی نیز در زمانی از بودن خود به بودن دیگری هجرت کرد و همین امر بود که راز ماندگاری سید اهل قلم را رقم زد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها