یک اقتصاددان در گفتگوبا «بسیج»:

شرایط موجود اقتصادی کشورمان با افزایش هزینه های جاری همخوانی ندارد

عبدالمجید شیخی گفت: دولت یازدهم هزینه های جاری را افزایش داده است لذا شرایط اقتصادی کشورمان با مواردی همچون رکود، تعطیلی تولید و گران شدن نرخ کالاهای اساسی و بنزین مواجه شده است. از اینرو عدم همخوانی وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۲۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳

 عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه جاری دولت تا حدود زیادی تحت تاثیر اعتبارات بخش های مختلف اجتماعی و حجم یارانه‌های اعطایی است از اینرو با توجه به عدم تناسب کیفیت خدمات نباید روند افزایشی خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه توزیع نابرابر درآمدها در کشورمان وجود دارد افزود: مسلم است که دولت یازدهم هزینه های جاری را افزایش داده است این در حالی است که شرایط اقتصادی کشورمان با مواردی همچون رکود، تعطیلی تولید و گران شدن نرخ کالاهای اساسی و بنزین مواجه شده است. از اینرو عدم همخوانی وجود دارد.

شیخی بیان داشت:  دولت قصد امساک ندارد و هزینه های جاری را از طریق استفاده از منابع ملی از نسل‌های آینده افزایش می دهد. این در حالی است که افزایش هزینه های جاری می‌تواند رشد اقتصادی را کند تر سازد.

این اقتصاددان در خاتمه افزود: دولت باید رشد و توسعه سریع اقتصادی را مورد توجه قرار دهد و افزایش هزینه‌های جاری نمی‌تواند چنین جهتی را برآورده سازد. باید هدفمند کردن یارانه‌ها و اصلاح قیمت کالاها و خدمات بخش عمومی شکل بگیرد تا بتواند ضمن بهبود توزیع درآمدها از تخصصیص غیر بهینه منابع نیز جلوگیری کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار