نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

بانک مرکزی باید بتواند نظارت کافی نسبت به میزان نقدینگی داشته باشد

ایرج ندیمی گفت: میزان نقدینگی باید بتواند فعالیت های تولیدی را در کشورمان سر و سامان دهد. بانک مرکزی باید بتواند اعمال نظارت کافی نسبت به میزان نقدینگی داشته باشد
کد خبر: ۸۸۵۶۶۷۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱

بانک مرکزی باید بتواند اعمال نظارت کافی نسبت به میزان نقدینگی داشته باشد

ایرج ندیمی نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص انفعال بانک مرکزی نسبت به افزایش نقدینگی که در مسیر تولید هم وارد نشده اظهار داشت: از همه جهات میزان نقدینگی از طریق بانک ها تعیین می شود از اینرو میزان نقدینگی باید بتواند فعالیت های تولیدی را در کشورمان سر و سامان دهد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید بتواند اعمال نظارت کافی نسبت به میزان نقدینگی داشته باشد افزود: بانک مرکزی باید بتواند پول سرگردان و مالیات را در مسیر رونق تولید قرار دهد تا شرایطی که منجر به افزایش نقدینگی شده است در مسیر تولیدی و اشتغالزایی پیاده سازی شود.

وی در ادامه بیان داشت: بدهکاری بانک ها هم افزایش یافته است لذا اقتصادی را می‎توان سودآور تلقی کرد که بانک مرکزی نقدینگی ایجاد شده را در جهت خروج از رکود و رونق تولید مصرف کند.

ندیمی در ادامه خاطر نشان کرد: میزان نقدینگی از طریق قوانین بر نظارت هدایت میشود؛  شورای پول و اعتبار به عنوان رکن عالی بانک مرکزی باید بتواند نسبت متعادلی را در جهت میزان نقدینگی، تورم و تولید را فراهم آورد. این در حالی است که بحران های اقتصادی هزینه های اقتصادی فراوانی را برای کشورمان بهمراه دارد؛ نوسانات در بازارهای مالی باید موقتی باشد و بتواند مشکل بحران ها را ریشه ای حل کند؛  بانک مرکزی نقش مهمی در محدود کردن سطح اشتغال و تولید داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار