یک کارشناس در گفتگو با «بسیج»:

در شرایطی بنزین داخلی گران شده که نفت در بازار جهانی کاهش چشمگیری داشته است

قاسم رستم‌پور گفت: در کشورمان تنها شرکت پالایش و فرآورده های نفتی نقش تصدی گری جایگاه های سوخت را دارد از اینرو کیفیت متناسب با قیمت بنزین ارائه شده در جایگاه های سوختی نبوده است .
کد خبر: ۸۸۶۰۳۴۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱

قاسم رستم‌پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایطی قیمت بنزین را گران کرده است که قیمت نفت در بازار جهانی کاهش چشمگیری را داشته است. تصورم بر این است که دولت از طریق گرانی بنزین درصد آمده است تا مخارج دولت را تامین کند . از اینرو دولت برای اینکه بتواند کسری بودجه را جبران کند گران شدن کالاهای استراتژیک همچون نفت و را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه گران شدن بنزین در داخل کشورمان با شرایط جایگاه سوخت جهانی تفاوت دارد افزود: در سایر کشورهای جهان با استفاده برندسازی بنزین توانسته اند تا کارکرد بهتری را برای سوخت در نظر بگیرند اعم از اینکه در جایگاه برند خاص، اقدام به توزیع رایگان غذا می‌کنند یا با قرار دادن مزیت رقابتی نسبتی را ایجاد کرده اند تا جایگاه ها در ارائه سوخت با کیفیت و قیمت متناسب عمل کنند اعم از اینکه در برخی جایگاه ها ی سوخت با بکارگیری افزودنی خاص توانسته کارکرد بهتر و رضایت مشتریان را برای خود ثبت کنند .

رستم‌پور خاطر نشان کرد: در کشورمان تنها شرکت پالایش و فرآورده های نفتی نقش تصدی گری جایگاه های سوخت را دارد از اینرو کیفیت متناسب با قیمت بنزین ارائه شده در جایگاه های سوختی نبوده است  لذا مجوز جایگاه های سوختی هم تنها به این شرکت تعلق دارد و این در حالی است که در شهرک غرب تنها یک جایگاه سوخت وجود دارد  که موجب نارضایتی مشتریان می‌شود.

ارسال نظرات