یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

دستیابی به فرآورده های نفتی مستلزم هدفگذاری درست پالایشگاهی است

آلبرت بغزیان گفت: دستیابی به فرآورده های نفتی مستلزم بهبود هدفگذاری پالایشگاهی است تا باسازو کارهای لازم بتوانند واردات بنزین را کم کنند.حفظ ثبات قیمت و تولید بنزین از اهداف اصلی پالایش نفتی در کشورمان است
کد خبر: ۸۸۶۰۷۹۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۴

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: با توجه به نقش اساسی منایع نفتی در اقتصاد کشور، افزایش تبدیل نفت به فرآوری های نفتی می‌تواند در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نقش تاثیر گذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پالایش نفت یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزار برای استفاده از منابع نفتی است افزود:سازوکارهایی وجود دارد که به وسیله آنها، مسوولین از این اختیار برخوردارند تا بخش زیادی از منابع نفتی را به محصولات فراوری شده تبدیل کنند. از اینرو دستیابی به فرآورده های نفتی مستلزم بهبود هدفگذاری پالایشگاهی است تا بادرنظر گرفتن تمهیدات و سازو کارهای لازم از این طریق بتوانند واردات بنزین را کم کنند.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد:حفظ ثبات قیمت و تولید بنزین از اهداف اصلی پالایش نفتی در کشورمان است چراکه منابع نفتی کشورمان حفظ می‌شود و این یکی از دغدغه های اصلی مردم و حفظ اعتماد مردم نسبت به صیانت از مخازن نفتی است.

از اینرو کشورمان نباید در برابر زورگویی کشورهای غربی تسلیم شود .کارکرد منابع نفتی در نظام اقتصادی کشورمان و نوع و چگونگی حفظ، استخراج و صیانت از این منابع نفتی برای دولت و تصمیم گیرندگان اقتصادی مشخص شده است. لذا به منظور اجرای صیانت از منابع نفتی به مردم هم اختیار داده شده که در امور نفتی کشور دخالت و نظارت کافی و لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار