رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با «بسیج»:

دولت جدید، اهتمام به اجرایی کردن سند چشم انداز داشته باشد

غلامرضا حسن‌پور گفت: دولت جدید باید احکام و مصوبات قانونی که در مجلس شورای اسلامی تایید شده است را اجرایی کند و نسبت به مصوبات قانونی بی‌توجهی‌ نداشته باشد.
کد خبر: ۸۸۶۱۲۸۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵

غلامرضا حسن‌پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت جدید، درراستای تحقق اهداف سند چشم انداز  بیست ساله و اجرای سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی که عمده ترین مسائل اقتصادی در آن ذکر شده است حرکت کند و از اینرو این برنامه را  مورد توجه و  بررسی قرار دهد و اهتمام لازم را در جهت اجرایی کردن بکار بندد.

وی با بیان اینکه دولت باید حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت در امر صادرات را مدنظر قرار دهد افزود: دولت جدید باید احکام و مصوبات قانونی که در مجلس شورای اسلامی تایید شده است را اجرایی کند و نسبت به مصوبات قانونی بی‌توجهی‌ نداشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: اصلاح نظام درآمدی و قطع وابستگی یکی از موارد لازم در برنامه ششم توسعه است و باید از پتانسیل و توانمندی و ظرفیت درونی کشورمان به نحو احسن بهره برداری ملی داشته باشد. باید توانایی نیروهای داخلی، تولیدکنندگان و کالاهای داخلی اعتقاد راسخ داشته باشد. این در حالی است که کشورمان سرشار از منابع خدادادی و نیروهای انسانی زبده و کارآمد است.

حسن‌پور گفت: اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی و رعایت استفاده از تسهیلات مالی خارجی، حق کنترل و بازرسی کمی و کیفی، کنترل قیمت برای کلیه کالاهای وارداتی، اعمال تعدیل های لازم و توجه به تحولات و شاخص‌های اقتصادی، تحقق صرفه جویی در هزینه های عمومی، مردمی شدن اقتصاد و کاهش نقش تصدی گری دولت، اصلاح نظام اداری و صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور را که در برنامه ششم توسعه آمده است را اجرایی کند.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور خاطر نشان کرد: دولت جدید، باید بتواند تحول بنیادین اقتصادی در کشورمان را اجرا کند و اقتصاد کشورمان را با مدیریت کارآمد تقویت و حمایت کند؛ چالش های اقتصادی مواجهه در کشورمان را در دولت‌های قبلی با دقت بررسی کرده و دولت قبلی را متهم به عدم مدیریت اقتصادی نکند این در حالی است که اتهام زنی و عدم مدیریت کارآمد ابزاری برای توجیه عملکرد نامناسب است و مردم حق دارند از رییس جمهور بپرسند که با وجود شناسایی و آگاهی داشتن از مشکلات دولت پیشین چرا دولت به عرصه انتخابات پا نهاده است؟!

ارسال نظرات
آخرین اخبار