خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه با آزادسازی خرمشهر معادلات دشمن را بهم ریخت، گفت: همبستگی بین مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود و امروز نیز تیری به چشم دشمن است.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۳۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ سیدرضا موسوی در آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی «زنی از تبار الوند» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: شهدای آزادسازی خرمشهر با رشادت‌هایی که از خود نشان دادند به فرمان امام و رهبرشان جامعه عمل پوشاندند و خرمشهر را از دست دشمن آزاد کردند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که «قومی به دور روح الله جمع می شوند که با یکدیگر هیچ گونه نسبت قوم و خویشی ندارند و اقدام به کارهای بزرگ می کنند که هدفشان تنها شهادت در راه رضای خداست و امیرالمومنین(ع) امام آنهاست»، عنوان کرد : این روایت دلالت بر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دارد.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در زمان تبعید خود در سال 42 در پاسخ به سوال اینکه چگونه می‌خواهی با این نظام و حکومت مقابله کنی به سربازانی اشاره کرد که هنوز در گهواره بودند، افزود: وقتی امام خمینی(ره) بعد از 15 سال، در بهمن 57 به ایران بازگشت صدای «هل من ناصرالینصرونی» سر داد و از سرتاسر ایران مردم بدون اینکه نسبت خویشاوندی با هم داشته باشند به ندای ایشان لبیک گفتند و با سن کم به گرد ایشان جمع و دست به کار بزرگی زدند و در عرض 10 روز توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

وی با بیان اینکه رشادت های رزمندگان در پیروزی انقلاب اسلامی معادلات ابرقدرت غرب و شرق را بهم ریخت، بیان داشت : آنها با هر اقدام و تلاشی از راه‌های مختلف وارد شدند تا موانعی بر سر راه انقلاب نوپای جمهوری اسلامی قرار داده و آن را شکست دهند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه تحریم‌های کنونی را دشمنان در اوایل انقلاب برای کشور ما وضع و اجرایی کردند، گفت: با این وجود دشمنان نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه در طول جنگ تحمیلی ایران اسلامی در برابر 58 کشور دنیا قد علم کرده بود، یادآور شد: این کشورها گرد هم جمع شدند و عراق را از نظر نیرو، تجهیرات و مهمات در برابر کشوری که هنوز نیروی مستحکم و هیچ گونه مهماتی نداشت پشتیبانی و حمایت می کردند.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان همبستگی بین مردم را عامل پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی دانست و بیان داشت: این همبستگی تیری به چشم دشمن بود که امروز هم شاهد آن هستیم و موجب افتخار مملکت اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به رشادت های رزمندگان در آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد : اتفاقاتی که در خرمشهر اتفاق افتاد و در طول یک سالی که در دست رژیم بعثی عراق ماند جنایت‌هایی را انجام دادند اما رزمندگان ما با دست های خالی در مقابل آنها ایستادگی کردند.

موسوی با بیان اینکه رژیم عراق از همه ظرفیت های خود برای شکست ایران اسلامی استفاده کرد، گفت: رزمندگان ما بدون اینکه چیزی مد نظرشان باشد تنها با توسل به خداوند متعال به رضایت او فکر کردند و خرمشهر را با فرماندهی کل قوای وقت آزاد کردند و به فرموده امام(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه با آزادسازی خرمشهر معادلات دشمن بهم ریخت به رشادت ها و ایثارگری های «حسن باقری» در آزاد سازی خرمشهر اشاره و عنوان کرد : طرح های اطلاعاتی و عملیاتی شهید «حسن باقری» در دانشگاه های افسری تدریس می شود و هنوز هم دشمن در معادلات این طرح ها که چگونه می توان از آب اروند عبور کرد درمانده است.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در جریان آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس دشمن 20 هزار تلفات داد که حتی باور این را نمی کردند، افزود : رزمندگان ما در طول جنگ تنها خداوند را ابرقدرت دانستند.

وی عملیات مستشاری رزمندگان در سوریه را نتیجه ابرقدرت دانستن خداوند دانست و بیان داشت : به فرموده امام خامنه ای(مد ظله العالی) اگر رزمندگان در خاک سوریه نمی جنگیدند امروز خاکریز در همدان و کرمانشاه بود بنابراین اگر درسویه می جنگند در آنجا سیلی محکم به دشمنان جمهوری اسلامی ایران و نظام می زنند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد وخاطره خانم «دباغ» با بیان اینکه ایشان موسس اولیه سپاه استان همدان هستند به ابعاد شخصیتی و ویژگی ها ایشان پرداخت و یادآور شد : اگر می خواهیم درباره بزرگان خاطراتی را بیان کنیم باید به درستی تشریح کنیم تا خدشه ای به شخصیت آنها وارد نشود و گرنه ارزش آن بسیار بالا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات