خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات استان همدان:

شرط پایداری و ماندگاری نظام در گرو حضور مردم در عرصه‌هاست

رئیس ستاد انتخابات استان همدان شرط پایداری و ماندگاری نظام را در گرو حضور مردم در عرصه ها دانست و گفت : با توجه به تجهیزات نظامی کشور اگر امروز در کشور ما امنیت پایدار ایجاد شده عمده آن به دلیل حضور مردم است.
کد خبر: ۸۸۶۶۷۴۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان محمد ابراهیم الهی تبار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرا رسیدن بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان اظهار داشت: عزت ،افتخار ، استقلال و سربلندی کشور در سایه حرکت نهضتی بود که امام راحل در سال 42 آغاز کرد.

وی با اشاره به حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات آن را اقدامی در راستای افزایش سرمایه اجتماعی نظام دانست و عنوان کرد: در روز 29 اردیبهشت 45 میلیون نفر پای صندوق رأی آمدند و تعدادی موفق به انداختن رأی در صندوق نشدند که مردم با این حضور در انتخابات نشان دادند برای تعیین سرنوشت خود در پای صندوق رأی حاضر می شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه حضور حداکثری قدرت جمهوری اسلامی را افزایش داد، گفت : این حضور پدیده مبارکی بود که نشان داد فضا برای مشارکت جریان های سیاسی فراهم است و همه جریان های سیاسی داخل نظام آمدند و بی تفاوت نبودند.

وی با بیان اینکه هیچ جریان سیاسی در کشور وجود نداشت که انتخابات را تحریم کند، افزود : این فضا قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد.

الهی‌تبار شرط پایداری و ماندگاری نظام را در گرو حضور مردم در عرصه ها دانست و بیان داشت : با توجه به تجهیزات نظامی کشور اگر امروز در کشور ما امنیت پایدار ایجاد شده عمده آن به دلیل حضور مردم است که برای پایداری نظام آمادگی فداکاری را خواهند داشت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که پیروز انقلاب مردم و نظام است به شور و نشاط سیاسی ایجاد شده در انتخابات اشاره و عنوان کرد : در رقابت اولین پیروز مردم هستند؛ انتخابات مظهر ارائه اندیشه ها ، تفکرات ، راهبردها و سیاست های مختلف است تا مردم بر اساس نقطه نظرات و دیدگاهای مطرح شده دست به انتخابات بزنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در بیان آمار نتایج انتخابات با بیان اینکه میزان آرای مأخوذه در استان 951 هزار و 203 رأی بود، افزود: با توجه با اینکه میزان آرا ء در دوره انتخابات قبل که انتخابات مجلس شورای اسلامی بود 848 هزار بود به طور قطع بیش از 100 هزار در این انتخابات افزایش آرا داشتیم.

وی میزان آرای باطه را 28هزار و 990 رأی برابر با سه درصد کل آرا برشمرد و بیان داشت: تعداد آرای صحیح برابر با 922 هزار و 213 رأی بود که از این میزان آرای حجت‌الاسلام رئیسی 483هزار و 301 رأی با 52.4 درصد است.

الهی‌تبار میزان آرای کسب شده حجت الاسلام‌ روحانی در همدان را 418 هزار و 636 ردی با 45.4 درصد آرا برشمرد و عنوان کرد: میرسلیم با 14هزار و 646 رأی 1.5 درصد و هاشمی‌طبا با 5 هزار و 630 رأی 0.6 درصد از آرای کل را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه تعداد واجدان شرایط رأی در انتخابات 29 اردیبهشت در استان برابر با یک میلیون و 288 هزار نفر بود، گفت: میزان مشارکت مردم در استان 73.8 درصد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه میزان آرای مأخوذه استان در سطح شهر 59 درصد و در سطح روستا 41 درصد بود، افزود: این میزان با ترکیب جمعیت استان سازگاری دارد.

وی بیشترین مشارکت در انتخابات را در شهرستان تویسرکان با حضور 82.8 درصد دانست و بیان داشت: بعد از آن شهرستان های بهار و رزن بیشترین مشارکت را داشتند و کمترین شهرستان با حضور 69 درصدی در انتخابات شرکت کرد.

الهی‌تبار به اشاره به اینکه بیشترین گرایش در سطح شهرهای استان به حجت‌الاسلام روحانی و در روستاها به حجت‌الاسلام رئیسی بود، گفت : شهر همدان با 269 رأی صحیح با میزان مشارکت 69.5 درصد بود که در شهر همدان حجت‌الاسلام روحانی 55.2 درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بیشترین مشارکت در سطح شهرهای استان را شهر اسدآباد با حضور 79.5 درصدی مردم به خود اختصاص داد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در تفکیک رده سنی شرکت کنندگان در انتخابات با بیان اینکه بیشترین میانگین سنی را افراد با سنین 26 تا سال 35 با حضور 215 هزار نفر به خود اختصاص داده اند، گفت: افراد با سنین 36 تا 45 سال با 203 هزار رأی در مرحله بعدی قرار دارند و حدود 50 درصد از شرکت کنندگان بین سنین 26 تا 45 سال داشتند و تعداد افراد ی که سنین آنها بین 18 تا 25 سال بود 133 هزار نفر بود.

وی با بیان اینکه 211 نفر از شرکت کنندگان سن بالای 96 سال داشتند، تصریح کرد: درصد مشارکت آقایان در انتخابات در سطح استان 44 درصد و خانم ها 54 در صد است.

الهی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سعی شد تمام توان نهاد اجرایی با همکاری هیئت های نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرو روستا به کار گرفته شود، تصریح کرد : با به‌کارگیری تمهیدات لازم ، تسهیلات لازم برای حضور مردم در پای صندوق های رای فراهم شد و با این وجود ما پیش بینی این حضور گسترده را نکرده بودیم و این حجم حضور کشور را به یک باره غافلگیر کرد.

وی با بیان اینکه بنابر قانون شورای نگهبان اعلام کرده بود آرایی که توسط سامانه از ساعت 12 شب به بعد اخذ شود قابل قبول نیست، گفت : از ویژگی های برگزاری انتخابات به صورت جامع این است که بعد از ساعت 12 شب روند رأی گیری متوقف می شود و همچنین دیگر حرفی از تکراری بودن آرا وجود نخواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با عنوان اینکه دستگاه های نظارتی نظرات خود را برای حرکت دادن برگزاری انتخابات به سمت الکترونیکی اعلام کرده اند ،افزود : در این صورت چالش های امنیتی برداشته خواهد شد ، شائبه های موجود برطرف و همچنین دغدغه های ایجاد شده وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این انتخابات از نظر ارتباطات شبکه ای ، سامانه جامعه انتخابات استان همدان یکی از سامانه های جامعی بود که در بستر شبکه های ارتباطی در همان ساعات اولیه جزو 3 استان برتر بود، اظهار کرد : با این امکان توانستیم 100 درصد شعب را تحت پوشش قرا دهیم و جزو استان های موفق باشیم.

الهی‌تبار با تاکید اینکه در انتخابات استان چالش امنیتی خاص وجود نداشت گفت : از تمام توان و امکانات استفاده شد تا چالشی پیش نیاید و خوشبختانه این چنین هم شد.

وی در ادامه سخنان خود به بیان اینکه تعداد 20 نفر از مجموع یک هزار و 377 نفر داوطلب ثبت نامی در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شدند، افزود : در روستا ا از میزان 5 هزار و 298 داوطلب ثبت نامی 99 نفر احراز صلاحیت نشدند که با بررسی های هیئت نظارت تعدادی از داوطلبان دوباره به عرصه رقابت آمدند و در مجموع 37 نفر در شهر و 108 نفر در روستا افزایش یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به تشکیل کمیته آموزش در روند اجرایی انتخابات با بیان اینکه توسط این کمیته 15 الی 16 هزار نفر آموزش داده شد عنوان کرد : در مجموعه 23 هزار نفر امر انتخابات در همدان را کنترل می کردند و در هر شعبه اخذ رای 3 تا 5 نفر از هیئت نظارت ، یک نفر از هئیت نظارت بر انتخاب شورای اسلامی شهر و روستا و یک نفر از بازرسین وزارت کشور حضور داشت و روند انتخابات را کنترل می کردند.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات رئیسی درهمدان 30 و ستاد آقای روحانی 14 مراسم سخنرانی در راستای تبلیغات برگزار کردند، ابراز داشت: به تعدادی از سخنرانان آقای روحانی در همدان مجوز داده نشد.

الهی‌تبار به مجموع شکایت های انتخاباتی صورت گرفته در استان اشاره و خاطرنشان کرد : در سطح انتخابات ریاست جمهوری هیچ گونه شکایتی نداشتیم و در سطح شوراها 134 مورد به ثبت رسید که بیشترین آن مربوط به شهر همدان با 31 شکایت است.

انتهای پیام /


ارسال نظرات
آخرین اخبار