خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان خبر داد
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان با اشاره به فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته گفت: در طلاق کار بزرگی انجام شده و نه تنها در استان همدان متوقف شده بلکه با کاهش 0.6 درصدی روبروی بودیم.
کد خبر: ۸۸۶۶۷۸۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی تبار در جمع خبرنگاران به اشاره به عملکرد دولت یازدهم در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: با وجود آنکه دولت یازدهم در حوزه مسائل اجتماعی کار بسیار بزرگی انجام داده اما در بحث مناظرات ریاست جمهوری به آن پرداخته نشد و این مهم مغفول ماند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم مسائل اجتماعی را با دو رویکرد سنجش سرمایه اجتماعی و رصد وضعیت اجتماعی در سطح کشور با کار زیربنایی آغاز کرد، گفت: تحولاتی که در شاخص های اجتماعی اتفاق افتاده نشان از عملکرد بسیار خوب دولت در این حوزه است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح استان همدان برای مبارزه با آسیب های اجتماعی به تلاش های صورت گرفته در راستای ارتقای فرهنگ ایثار اشاره و بیان کرد: بخشی از این فرهنگ به فرهنگ ایثار و شهادت مربوط می شود که در راستای تقویت آن راهیان نور را به عنوان شاخص قرار دادیم و ظرفیت آن را از 19 هزار به 30هزار و 500 نفر افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه های استان از 150 مورد در سال 92 به 220 کتابخانه در زمان کنونی افزایش یافته است، افزود: خروجی و بازخورد آن توجه به تالیفات حوزه ایثار و شهادت بود که نمونه آن تقریظ های مقام معظم رهبری است.

الهی تبار افزود: بحث فرهنگ‌سازی اهداء خون و عضو یکی از فرهنگ هایی بود که در دولت یازدهم ارتقا یافت.

وی از تبدیل شدن استان همدان به عنوان پایلوت کشوری اهداء عضو خبر داد و بیان داشت: اهداء خون از 45 هزار نفر در سال 92 به 52 هزار نفر در سال 95 افزایش یافته و تعداد 6 مورد اهدا عضو به تعداد 20 مورد افزایش یافته و با رشد 3 برابری همراه بوده است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان به کاهش بدعت و خرافات در مجالس مذهبی اشاره و بیان کرد : در بحث قمه زنی از 800 الی 900 نفر در سال 92 این میزان به 30 الی 40 نفر در سال 95 کاهش یافت.

وی در بحث فرهنگ حفاظت از محیط زیست از افزایش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست از 12 سازمان سال 92 به 36 سازمان در سال 95 اشاره و عنوان کرد: استان همدان یکی از استان‌هایی است که در فعالیت های محیط زیستی حرف های خوبی در سطح کشور برای گفتن دارد.

الهی‌تبار با بیان اینکه در بحث سرانه مصرف آب شرب صرفه جویی شده و از 183 لیتر به 173 لیتر رسیده است، ابراز داشت : موسسات قرآنی نیز از 62 موسسه به 120 موسسه رسیده و 100 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه خانه قرآن از 110 خانه به 196 خانه افزایش یافته است، اضافه کرد : در طلاق کار بزرگی انجام شده و نه تنها متوقف شده بلکه با کاهش 0.6 درصدی روبروی بودیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه تولید و میزان باروری به عنوان یکی از دغدغه های امروز نظام مطرح است، گفت: بر اساس فرهنگ سازی های صورت گرفته نرخ باروری در این دولت از 1.2 به 2 و میزان تولد از 32 هزار به 33 هزار افزایش یافته است.

وی از کاهش 29.4 درصدی وقوع سرقت در استان خبر داد و بیان داشت : جرایم مربوط به امور امنیتی انتظامی 19 درصد، نزاع و درگیری فردی 6 درصد، نزاع دسته جمعی 18 درصد و جرایم رایانه ای 4 درصد در سطح استان کاهش یافته است.

الهی تبار با اشاره به تجمع مالباختگان موسسه مالی آرمان در فرمانداری و استانداری در خصوص وضعیت رسیدگی به اعتراض آنها با تاکید بر اینکه دولت در مورد سپرده ها سپرده گذاران بی تفاوت نیست، خاطرنشان کرد: سپرده گذاران نگران این مورد نباشند همان گونه که دولت در خصوص موسسه ثامن الحجج اقدام کرد ، در مورد موسسه آرمان نیز به همان شیوه عمل خواهد کرد و با همکاری سیستم بانکی و مقامات قضایی نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظرات