حال و هوای جبهه ها در ماه مبارک رمضان در گفتگو با جانباز دفاع مقدس؛

رزمنده ها با زبان روزه جنگیدند اما تسلیم نشدند

زرین قلم گفت: 15 نفر از خط شکنان در عملیات رمضان سال 61 با زبان روز به فیض شهادت نائل آمدند و تعدای از رزمنده ها نیز مجروح شدند.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۹۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، "زرین قلم" جانباز دوران دفاع  مقدس با اشاره به حال و هوای جبهه ها در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در جبهه ها همانند سایر شهر ها و مناطق در مناطق عملیاتی و صحنه نبرد، ماه رمضان و اعمال آن به همان شکلی که در شهر ها و روستاها برقرار بود در جبهه های جنگ هم به جای آورده می شد اما با این تفاوت که علی رغم اینکه در حال دفاع بودیم ؛درزیر نور مستقیم خورشید و گرما قرار داشتیم .
 
وی ادامه داد:گرمای جنوب و سرمای شمالغرب مانع از انجام به جای آورن فرایض بزرگ الهی وماموریت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس نشد و رزمندگان در  شرایط سخت در صحنه ماندند و جانانه دفاع کردند.
 
 
زرین قلم با بیان اینکه عملیات رمضان در تیر ماه 1361 مصادف  با ماه مبارک رمضانبود،خاطر نشان کرد: گرمای طاقت فرسای منطقه عملیاتی شلمچه در روند انجام عملیات تاخیری ایجاد نکرد و همانند سایر عملیات ها، رزمندگان با عزم راسخ  به دفاع از مرزهای به خون آغشته و مقدس کشورمان پرداختند.
 
وی خاطر نشان کرد: در عملیات رمضان هنگامی که یک گردان  از بچه ها به فرماندهی شهید "بهمن نجفی" در مواجهه با تانک های  تی 72 دشمن محاصره شده بودند، شهید همت با اطلاع از این اقدام با بیسیم، دستور بازگشت و شکستن خط را صادر نمود که  شهید "نجفی" تاکید کرد که خط در تیررس آتش مستقیم  دشمن قرار دارد اما با تلاش های شهید همت  خط را باز کردند.

این جانباز دوران د فاع مقدس ادامه داد: 15 نفر از خط شکنان با زبان روز  به فیض  شهادت نائل آمدند و تعدای از بچه های گردان مجروح شدند.
 
وی با بیان اینکه بچه با زبان روز ه شهید شدند ولی دست تسلیم بالا نبردند، اظهار داشت: متاسفانه امروز بعضی از مسئولین  دست تسلیم را بالا برده و خواهان سازش با دشمن هستند.
 
زرین قلم تاکید کرد: نباید فراموش کرد این همان دشمن است که در عملیات رمضان با در اختیار گذاشتن هواپیماهای جاسوسی به دشمن متجاوز، از آنها پشتیبانی می کرد.
 
رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه نباید در برابر زیاده خواهی های غرب تسلیم شد، تصریح کرد: بیشتر وعده های مطرح شده از سوی غرب در مذاکرات هسته ای عملیاتی نشدند.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در زمینه بد عهدی دشمن در عمل به تعهدات خود، اظهار داشت: بی اعتمادی از مهمترین ویژگی های دشمن است.
لازم به ذکر است در دوران دفاع مقدس علاوه بر عملیات رمضان عملیات های ،رقابیه و بیت‌المقدس 7 در ماه رمضان صورت گرفته اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار