خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

مدافعان حرم از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار هستند

امام جمعه همدان با بیان اینکه مدافعان حرم از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار هستند، گفت: این افراد با چشم پوشیدن از لذت‌های دنیوی برای دفاع از امنیت من و شما وارد عرصه کارزار شده‌اند که باید همواره قدردان آنها بود.
کد خبر: ۸۸۶۷۸۱۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ماه رمضان ماه بزرگ خداوند است که مومنان برای شناخت عظمت و برکات این ماه باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خداوند بر اساس آیات قرآن روزه را واجب کرد تا انسان‌ها به تقوای الهی دست یابند، گفت: باید تلاش کرد تا با بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان به تقوای الهی برسیم و در آن مسیر حرکت کنیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر تلاش برای درک درست معنای تقوا اظهار داشت: تقوا قدرت درونی انسان برای دوری از گناه است و باید در ماه رمضان برای ارتباط با خدا به ویژه انس با قرآن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین فلسفه روزه‌داری آموزش خویشتن‌داری در مقابل گناهان است تا انسان با اراده قوی در برابر هر گناهی مقاومت کند، افزود:در این ماه انسان می‌تواند بینی شیطان درون و بیرون را به خاک بمالد و به همان مرتبطه "لعلکم تتقون" قرآن برسد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایثار و رشادت مدافعان حرم گفت: اگر مدافعان حرم نبودند امروز نعمتی به نام امنیت نیز در کشور وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی بعضی از احمق‌ها می‌گویند که چرا باید در سوریه بجنگیم، تصریح کرد: داعش در همه منطقه از جمله بحرین، عراق، عربستان، سوریه و سایر نقاط نفوذ کرده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مدافعان حرم از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: این افراد با چشم پوشیدن از لذت‌های دنیوی برای دفاع از امنیت من و شما وارد عرصه کارزار شده‌اند که باید همواره قدردان آنها بود.

وی تربیت قرآنی را یکی از عوامل موفقیت در امور دانست و گفت: باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه ورزید و باید دقت کرد که در ماه رمضان همه اعضا و جوارح از جمله پوست و موی انسان نیز روزه‌دار باشد و خواهران در این ماه باید موی خود را از نامحرم بپوشانند تا از ثواب روزه کاسته نشود.

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری با بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل، حرکت در مسیر اندیشه‌های نورانی ایشان را عامل سلامت و سعادت جامعه دانست و تأکید کرد: باید از خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ایحمایت کرد و تابع فرامین ایشان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات