رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی:

67 نقطه پرخطر در محورهای مواصلاتی استان آشکارسازی شده است

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: 67 نقطه پرخطر در محورهای مواصلاتی برای کاهش تصادفات رانندگی با نصب تابلوهای علائم رانندگی آشکارسازی شده است.
کد خبر: ۸۸۶۹۴۴۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد ناموران با اشاره به این که در استان 113 نقطه پرحادثه وجود دارد که به علت کمبود اعتبار در حال حاضر برای 67 نقطه پرحادثه با تابلوهای علائم آشکارسازی شده است، افزود: سال 94 تعداد تصادفات منجربه فوت 471 فقره بود که با توجه به بکارگیری تجهیزات الکترونیکی در سال 95 این آمار با 22 درصد کاهش به 371 فقره رسید.

وی ادامه داد: چهار هزار و 611 فقره منجربه جرح در سال 94 تصادفات اتفاق افتاد که در سال 95 این آمار با 1 درصد کاهش به چهار هزار و 557 فقره رسید.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی اضافه کرد: در سال 94 تعداد متوفی 567 نفر بود که در سال 95 این میزان به 470 نفر 18 درصد کاهش داشته است.

ناموران بیان کرد: کاهش نسبی آمار متوفی در استان را مرهون زحمات پرسنل پلیس راه، رعایت مسائل مورد نیاز از سوی شهروندان،به کارگیری تجهیزات نوین مانند نصب دوربین‌های الکترونیک در حد فاصل اتوبان زنجان به سمت تبریز و محور کسائی و مسیر اهر است.

به گفته وی نصب دوربین‌های الکترونیک در 32 نقطه در استان از جمله عوامل کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی افزود: 244 نفر سرصحنه تصادف فوت شده‌اند که در این میان افرادی که در مسیر بین بیمارستان فوت شده‌اند 226 نفر است.

ناموران ادامه داد: از تعداد افراد فوت شده در استان 385 نفر مرد و 85 زن بوده است.

وی با اشاره به این که از مجموع افرادی که در تصادفات فوت شده‌اند 156 نفر راننده وسائل نقلیه بوده‌اند، گفت: 194 نفر از سرنشینان جان خود را دست داده‌اند که در زمینه استفاده از کمربند ایمنی به وسیله سرنشینان ضعف وجود دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد؛ با فرهنگ‌‌سازی، کنترل و اعمال قانون به وسیله پلیس و استفاده از کمربند به ویژه برای سرنشینان عقب خودرو آمار افراد فوت شده کاهش یابد.

ناموران بیشترین علت تصادفات در محورهای برون شهری را با 151 نفر فوتی، انحراف و تجاوز به چپ دانست و افزود: 128 نفر به دلیل عدم توجه به جلو و 103 نفر نیز به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: در زمینه کاهش تصادفاتی که به علت انحراف و تجاوز به چپ اتفاق می‌افتد اگر بتوانیم مسیرهایی که دو طرفه هستند باند رفت و برگشت را از هم جدا کنیم طبیعتا آمار تصادف در باندهای دوطرفه کاهش خواهد یافت.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: قسمتی از مسیر سراب به بستان‌آباد را در اواخر سال 95 از هم جدا کردیم.

ناموران گفت: 159 نفر در تصادف با خودروی پژو و 73 نفر با خودروی پراید و 45 نفر با موتورسیکلت جان خود را از دست داده‌اند این درحالی است که به دلیل فراوانی استفاده از خوردوی پرو و پراید، آمار افراد فوتی در این زمینه زیاد است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور کنترل و کاهش میزان تصادفات در استان گفت: تست سلامت و اعتیاد از رانندگان، اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف و رانندگان حادثه‌ساز، استفاده نکردن از تلفن همراه و استفاده از کمربند ایمنی، استفاده بهینه از سامانه سپه‌تن از جمله اقدامات انجام شده در استان بوده است.

به گفته وی سامانه سپه‌تن بر روی اتوبوس و در سمت راننده نصب می‌شود و اطلاعات مربوط به وضعیت راننده و نحوه حرکت اتوبوس را هر لحظه مخابره می‌کند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از کسب رتبه دوم کشوری از نظر کاهش تعداد نفرات فوت شده در مسیرهای برون شهری خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد تصادفات منجربه به فوت 71 نفر بود که امسال با 61 نفر 14 درصد کاهش داشته است.

ناموران گفت: در طرح نوروزی سال گذشته هفت میلیون و 224 هزار و 215 خودرو از محورهای مواصلاتی استان تردد کرده بودند که امسال این میزان به هشت میلیون و 204 هزار و 987 تردد رسیده که نزدیک به یک میلیون تردد در استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دوربین‌ها علاوه بر ثبت لحظه‌ای سرعت خودرو، سرعت میانگین را نیز ثبت می‌کنند برای مثال اگر فاصله دوربین 1 و 2 حدود 10 کلیومتر باشد یک خودرو این مسافت را باید 20 دقیقه‌ای طی کند بنابراین حتی اگر دوربین 1و2 سرعت خودرویی را نرمال ثبت کنند ولی اگر این مسافت با سرعت غیرمجاز رانندگی شده باشد و زودتر از زمان تعریف شده به دوربین 2 برسد، جریمه برای راننده اعمال خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار